Beantwoorden
Lukke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party!

Nieuwe simkaart en alarmsysteem

Sinds ik mijn nieuwe simkaart ontvangen heb van Telenet werkt de gsm communicator van mijn alarmsysteem niet meer, ik heb al een nieuwe simkaart gekregen echter zonder resultaat. Moet ik mijn APN gegevens wijzigen (nu telenetwap.be zonder aanmeldgegevens) ? Bij het registreren van de gsmnummer in mijn alarmsysteem komt nu steeds dezelfde melding terug "Fout tijdens nummeraanvraag communicator. Het systeem ontving niet het juiste antwoord in reactie op de aanvraag." Telenet zegt ook in de kleine lettertjes dat zij alleen de werking van hun simkaarten garanderen in mobiele toestellen, dus geen alarmsystemen o.i.d. Persoonlijk vind ik dit nogal kort door de bocht en laten ze de klant maar aanmodderen !!

Tags (2)
0 Likes
4 reacties
Vanderweyden
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Nieuwe simkaart en alarmsysteem

Beste Lukke,

 

Kan het zijn dat de simkaart nog niet geactiveerd is en daarom niet werkt? Kun je de kaart misschien testen in een telefoon en succesvol een gesprek plaatsen ?

 

Groet,

0 Likes
Lukke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party!

Nieuwe simkaart en alarmsysteem

Simkaart is geactiveerd en getest in een gsm, werkt daar wel. De kaart heeft ook even gewerkt in het alarmsysteem.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe simkaart en alarmsysteem

Even een vraag? Is het een prijs volgens verbruik of deel van een Wigo abonnement of is het een puur datakaartje (genre Kingsurf?). Het kaartje werkt wel degelijk in een GSM? Best nog eens testen en eens naar dat nummer bellen.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Lukke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party!

Nieuwe simkaart en alarmsysteem

Ik heb mijn alarmsysteem compleet zonder spanning gezet, simkaart erin, spanning terug op, een algemene reset gegeven en daarna terug opgestart. Na toch nog een keer dezelfde foutmelding gegeven te hebben werkt de simkaart nu wel naar behoren, de rapporten komen nu wel door.

Op de simkaart heb ik SMS, DATA (GPRS), voice en CLIP (caller ID) ingesteld  en als laatste de PIN aanvraag geblokkeerd (was voordien echter ook al zo).

 

Bij deze dus opgelost.

0 Likes