24804
netweters
|
152814
antwoorden
|
20742
vragen
|
Sinds ik mijn nieuwe simkaart ontvangen heb van Telenet werkt de gsm communicator van mijn alarmsysteem niet meer, ik heb al een nieuwe simkaart gekregen echter zonder resultaat. Moet ik mijn APN gegevens wijzigen (nu telenetwap.be zonder aanmeldgegevens) ? Bij het registreren van de gsmnummer in mijn alarmsysteem komt nu steeds dezelfde melding terug "Fout tijdens nummeraanvraag communicator. Het systeem ontving niet het juiste antwoord in reactie op de aanvraag." Telenet zegt ook in de kleine lettertjes dat zij alleen de werking van hun simkaarten garanderen in mobiele toestellen, dus geen alarmsystemen o.i.d. Persoonlijk vind ik dit nogal kort door de bocht en laten ze de klant maar aanmodderen !!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Beste Lukke,
Kan het zijn dat de simkaart nog niet geactiveerd is en daarom niet werkt? Kun je de kaart misschien testen in een telefoon en succesvol een gesprek plaatsen ?
Groet,
Simkaart is geactiveerd en getest in een gsm, werkt daar wel. De kaart heeft ook even gewerkt in het alarmsysteem.
Even een vraag? Is het een prijs volgens verbruik of deel van een Wigo abonnement of is het een puur datakaartje (genre Kingsurf?). Het kaartje werkt wel degelijk in een GSM? Best nog eens testen en eens naar dat nummer bellen.
Ik heb mijn alarmsysteem compleet zonder spanning gezet, simkaart erin, spanning terug op, een algemene reset gegeven en daarna terug opgestart. Na toch nog een keer dezelfde foutmelding gegeven te hebben werkt de simkaart nu wel naar behoren, de rapporten komen nu wel door.
Op de simkaart heb ik SMS, DATA (GPRS), voice en CLIP (caller ID) ingesteld en als laatste de PIN aanvraag geblokkeerd (was voordien echter ook al zo).
Bij deze dus opgelost.