Beantwoorden
simonsmidt
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Complimentendag YEAH! CAPSLOCK DAY! Tien op tien! Handje vol!

Nog steeds geen roaming met 3AT in Oostenrijk

Net als in het al eerder gemelde onderwerp https://www.netweters.be/t5/Surfen-bellen-sms-en/Netwerkproblemen-3AT-in-Oostenrijk/m-p/143250#M7917 ondervind ik ook problemen met de roaming via 3AT in Oostenrijk. In het draadje kwam uiteindelijk geen oplossing naar voren, dus probeer ik nogmaals jullie en Telenet's hulp in te roepen om hier een oplossing voor te vinden. Ik heb alles geprobeerd wat in dat draadje voorgesteld werd, maar niets helpt. Steeds dezelfde problemen dat de roaming gewoon weg valt ondanks dat er aangegeven wordt dat er verbinding is. 3AT.jpeg

Je ziet dat roaming aanstaat maar er is geen indicatie dat er een 3/4/5G verbinding is.

Is hier een oplossing voor (APN settings? <staan op telenetwap.be + mms.be>) of moet Telenet met een andere provider een overeenkomst sluiten?

0 Likes
2 reacties
Ex-Netweter
 

Nog steeds geen roaming met 3AT in Oostenrijk

Geen idee, ik kan alleen meegeven dat ik in mijn omgeving opmerk dat roaming in Europa bij Telenet-klanten opvallend vaak mislukt, meer dan bij de andere mobiele operatoren. Sommige Europese netwerken weigeren verbinding te maken met Telenet-simkaarten en dit al jarenlang. Jammer.

Wellicht heeft Telenet minder roaming-akkoorden dan de andere operatoren. Een lijstje met Telenets roaming partners zou daarover duidelijkheid kunnen verschaffen.

Dus ja, als de instelling "Automatisch" niet lukt, moet je de netwerkselectie manueel instellen.

De beste kans op verbinding heb je met volgende instellingen:

  • Voorkeursnetwerktype LTE (4G)
  • Magenta-T manueel selecteren (als je geen verbinding krijgt, paar keer opnieuw proberen)
simonsmidt
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Complimentendag YEAH! CAPSLOCK DAY! Tien op tien! Handje vol!

Nog steeds geen roaming met 3AT in Oostenrijk

Dank je! Ik heb inderdaad Magenta gekozen en sindsdien werkt het, op 3/4G weliswaar. Geen 5G opgemerkt. 

Dus, Telenet, kieper 3AT overboord!