Beantwoorden
DorienA
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your second party! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Spraakbericht Kids smartwatch verzendt enkel via WiFi

Hallo! Ik heb een vraagje. Wij kochten voor onze zoon een kids smartwatch waar een simkaartje insteekt. Bellen lukt, maar als hij ons een spraakbericht stuurt, dan lijkt dit enkel aan te komen wanneer hij met wifi verbonden is... in de handleiding van de horloge staat dit:

Als een SIM-kaart in een toestel wordt geplaatst, weet het toestel via de SIM-kaart de provider, telefoonnummer, en kunt u bellen en SMS’en. Voor het gebruik van internet zijn nog aanvullende gegevens nodig. Dat zijn de APN gegevens. Voor de belangrijkste providers, zoals Proximus, Base, Orange in België zijn deze APN gegevens al voorgeprogrammeerd. De APN gegevens kunnen worden aangepast door het sturen van een SMS naar het telefoonnummer dat bij de SIM-kaart hoort, terwijl de SIM-kaart in het kinderhorloge is geplaatst en het toestel aan staat.
Hier volgen een aantal voorbeeld SMS-en:
• Telenet: AT+ABH=sms_cmd,set_apn,123456,telenetwap.be,,,20605#
• Mobile Vikings: AT+ABH=sms_cmd,set_apn,123456,web.be,web,web,20630#
• Jim Mobile: AT+ABH=sms_cmd,set_apn,123456,web.be,web,web,20630#
Nadat de SMS goed is ontvangen, stuurt het kinderhorloge een SMS terug. Dan weet u dat de gegevens zijn aangekomen. Na enkele minuten zal het kinderhorloge de batterij status, en andere instellingen zichtbaar maken in de App.
Krijgt u geen SMS terug ? Dan staat mogelijk het toestel uit, of is de Pincode op de SIM-kaart nog niet uitgezet, of heeft het toestel geen goede ontvangst van uw provider.
Weet iemand raad? ?

 

 

Titel gewijzigd door @Snullison | Vorige titel: Kids smartwatch

0 Likes
0 reacties