25.012
netweters
|
153.877
antwoorden
|
20.869
vragen
|
Een harde datalimiet van 150GB bij Whop en een limiet van 300GB in de piekuren bij Whoppa (zogenaamde FUP) Dit is bij jullie duurste particuliere internet abo niet meer van deze tijd. Je kan zelfs geen volumeblokken meer aankopen als je grootverbruiker bent, zelfs als je dit zou willen. Met meerdere gezinsleden en de diverse streaming- , cloud & gaming diensten die tegenwoordig alledaags zijn, kom je hier niet meer mee rond.
Ik download geen illegale mp3's, films of iets dergelijks maar gebruik hiervoor de legale alternatieven die tegenwoordig ruim beschikbaar zijn. Soms denk ik dat ik beter wel het illegale pad zou kiezen omdat dit wél in de daluren gepland kan worden en dus ook meer past in de filosofie van het "Telemeter" systeem.
Veel van de legale down & uploads, zoals Netflix, Spotify en kijken via de Yelo Play app, kunnen niet tijdens de nacht of werkuren gepland worden.
Begrijp me niet verkeerd, ik begrijp dat er een FUP is, maar creëer er dan een, zoals in het buitenland, die redelijk is en niet waarbij je je gezinsleden na 2 weken al op de vingers moet tikken als ze teveel Netflix of andere internet diensten die bij een modern internet horen, gebruiken.
Ze kunnen voor whoppa gemakkelijk 500_2500 toepassen.
Morgen verhogen de prijzen,verhoog dan metteen het volume,ook voor whop naar 250GB
Wat in Nederland beterkoop kan,moet hier duurder ZEKER KUNNEN.
Wat ben je met snel internet,als je weinig volume krijgt.
Ik versta jouw logica omtrend het feit dat je ongeveer 70 euro betaald en maar een limiet hebt van 150GB wat de dag van vandaag wel erg zwak overkomt.... vooral als je een netwerk of woning hebt waar er minstens 2-3 gamers zitten want dan ga je makkelijk over je limiet. En inderdaad hoeft niemand gestraft te worden met smallband terwijl hij/zij er wel +- 70 euro voor betaald.. een dienst moet "gegarandeerd" zijn zonder addertjes onder het gras.
@SXTC schreef:Ik versta jouw logica omtrend het feit dat je ongeveer 70 euro betaald en maar een limiet hebt van 150GB wat de dag van vandaag wel erg zwak overkomt.... vooral als je een netwerk of woning hebt waar er minstens 2-3 gamers zitten want dan ga je makkelijk over je limiet. En inderdaad hoeft niemand gestraft te worden met smallband terwijl hij/zij er wel +- 70 euro voor betaald.. een dienst moet "gegarandeerd" zijn zonder addertjes onder het gras.
Welke games verbruiken veel datalimiet ?
Het is 'n schande dat Telenet nog met data limieten werkt met fluo home en fluo plus.
Waarom whop maar 150GB,sportwagen met 'n kleine tank.de prijs is wel verdomd hoog.
Waarom kan dit in Nederland wel onbeperkt volume bij Ziggo en UPC ( Liberty global)
Internet in Nederland duurder!.Dikke nonsens.
Waarom wordt het openstellen van de kabel zo tegengehouden.
Nu kunnen ze vragen wat ze willen.
https://www.ziggo.nl/alles-in-1
https://allesineenpakketten.nl/upc-alles-in-een-pakket/
Als je +70 euro betaald voor internet MOET het gewoon onbeperkt volume zijn.Weg met die telemeter,PUNT
Waarom kan je na(smalband) volume bijkopen wel ineens aan volle snelheid verder in de piek uren.
Als iedereen dit moest doen,hoe zit het dan met overbelasting van het net,zoals Telenet het laat uitschijnen.Want ze willen zoveel mogenlijk klanten op een hoger profiel.
Daar had ik graag 'n antwoord op.
Waarom verruimen we vanaf 29 maart 2015 de gebruiksregels voor intensieve gebruikers?
Het laatste jaar nam het internetgebruik van onze klanten fors toe. We surfen, streamen en downloaden meer en meer.
We willen dit in de toekomst kunnen blijven aanbieden aan al onze klanten. Daarom verruimen we vanaf 29 maart 2015 onze internetgebruiksregels:
Whoppa 160/10 fup
omdat er blijkbaar wat verwarring bestaat over wat er nu precies zal aangepast worden willen we hier even de factuele info geven over de wijzigingen vanaf 29 maart.
• De ondergrens trekken we op van 300GB naar 500GB, de bovengrens schaffen we volledig af.
• Het verbruik tijdens de daluren rekenen we niet meer mee, je kan tijdens deze uren dus onbeperkt downloaden!
• De Piekuren zijn van 12u 's middags tot middernacht
• de Daluren van middernacht tot 12u ’s middags
Ben je toch opgemerkt als grootverbruiker:
• Tijdens de piekuren trekken we de snelheid op van 5Mpbs naar 10 Mpbs.
• tijdens de daluren heb je nog steeds je maximale snelheid.
Bron
Webcare team
Wat betekent dit voor Whop klanten ?
Wat voor whoppa kan op 29 maart moet ook kunnen voor alle andere formules.incl business.
Iedereen heeft vanaf 25 januari fors meer moeten betalen(enkele euro's per maand)Niet niks.1 euro is nog steeds 40.33 oude Belgische franken.
John Porter laat zien dat in Belgie ook moet kunnen wat in Nederland kan.Liberty global is daar beterkoop onbeperkt volume en hogere upspeed snelheden.
Anders gaan we Duco Sickinghe blijven missen.
Die uploadspeed omhoog naar 20Mbps vanaf 160Mbps en 200Mbps.En meer volume.
Ik kwam op dit forum terecht omdat ik net in een mail mijn ongenoegen wou uiten over de datalimieten van Telenet.
Inderdaad hopeloos achterhaald en verschrikkelijk duur als je het vergelijkt met wat Proximus te bieden heeft:
Het comfort pack van Proximus kost maandelijks 62.95 euro (om even de korting van 13 euro voor 6 maanden twv 78 euro niet mee te rekenen)
Daarvoor het je wel 70 Mbps ipv de 60 van telenet en 450 GB download. Bovendien krijg je nog eens 500 MB mobiel internet bovenop. Ze hebben ook een wifi netwerk waarmee je bij andere proximus klanten kan surfen maar dat systeem van telenet gebruik ik maar bitterweinig.
Akkoord je kan maar vanaf 17u gratis bellen, maar dat uur maakt geen verschil voor mij omdat ik dan op mijn werk zit. Ik krijg wel nog twee euro korting op mijn gsm abonnement bij Proximus.
Het is dus dringend tijd dat Telenet eens wat mee evolueert of ze zullen uit de markt geconcureerd worden. En daarmee doel ik niet op de datalimiet van Whoppa die verhoogd wordt eind maart..
We betalen al genoeg voor Whop. Het minste dat ze kunnen doen is de datalimiet verdubbelen.
Ook dat nachtdownloaden is achterhaald door de opkomst van playmore, netflix, deezer en spotify. Ik ga me er niet mee bezig houden om mijn pc een hele nacht te laten draaien hoor.
Ik denk er alvast aan om over te stappen. Net even Proximus gebeld en activatie en installatie zijn momenteel gratis.
Ik voel me uitgemolken als telenet klant.
En hoeveel kunnen er daadwerkelijk 70Mbps krijgen.
Woon je als proximus en Co klant verder dan 400 meter van de Rop straatkast of centrale FORGET IT
Dan zakt de snelheid zienderogen naar beneden zoals 50Mbps en zelfs veel minder.
Bij Telenet is 60 eerder60 en hoever je van de Node woont speelt geen enkele rol.
Kijkt je colega bij proximus HDtv en 'n ander huisgenoot is op hetzelfde moment aan het downloaden,haalt hij 6Mbps minder aan downloadsnelheid per toestel in werking.
Bij Telenet geen last van.Ook niet al draaien er meerdere HDtv's.
http://www.adsl-breedband.be/speedtest/belgacom
Jep daar heb je wel een punt, feit is dat ik zelden grote bestanden download en 40Mbps genoeg is om netflix te kijken in HD. 't Is me vooral om de datalimiet te doen. Na 1 week al 25% verbruikt.
(bovendien haal ik naast mijn telenet modem ook maar 30 Mbps wifi?????)
Maximum snelheden behaal je alleen met UPC kabel rechtstreeks aan de modem.
http://klantenservice.telenet.be/content/hoe-kan-ik-mijn-internetsnelheid-verbeteren