24803
netweters
|
152803
antwoorden
|
20740
vragen
|
Hey,
Ik ben reeds enige tijd op zoek naar een probleem ivm de Iomega Storcenter IX2.
Jammer genoeg reeds vele vragen en discussies tegengekomen, zonder ook maar 1 oplossing.
Het gaat over het gebruik van de Cloud service van dit opslagmedium.
Wanneer je bij de instellingen van de NAS de Cloud wil activeren, krijg je volgende melding:
Ik weet dat je via "mijn telenet" de instellingen van de poorten kan wijzigen, maar verder dan dat rijkt mijn kennis niet. Is er iemand die mij kan verder helpen, met wat ik waar moet invoeren (poort in, poort uit, .. etc ) Wel heb ik reeds op vele plaatsen gelezen dat telenet verschillende poorten blokkeert, wat ook invloed heeft op deze NAS, .. daarom vraag ik mij af of het nu mogelijk of helemaal onmogelijk is om dit via Telenet aan de praat te krijgen.
Alvast bedankt,
Bart
Hmm, het device op zich ken ik niet, maar ik betwijfel eerlijk gezegd of het aan telenet zou liggen.
Zelf heb ik een WesternDigital MyCloud staan, en die kan ik zonder enige problemen, of zonder enige port-forward, overal snel benaderen.
Draai je op je device de recenste firmware?
edit: het benaderen verloopt welliswaar via de app of via www.wd2go.com.
Hier is blijkbaar geen portforward voor nodig.
Ik heb gisteren nog de laatste nieuwe firmware geïnstalleerd.
Krijg steeds een mailtje wanneer er een nieuwe versie beschikbaar is.
Je zegt dat je dat icoontje krijgt wanneer je je instellingen wilt activeren.
Slaat hij je instellingen draadwerkelijk op, of doet hij dit ook niet?
Nee, .. ik merk dat jij idd een icoontje ziet, .. maar ik zie hier bij mij als afbeelding een screenshot met de volgende tekst:
"U moet u router handmatig configureren om een specifieke poort te forwarden naar uw Lenovo ix2.
IP-adres: 192.168.0.115
Poort: 50500
Poort: 80
Poort: 443"
Wat er mis is gegaan met de geuploade afbeelding weet ik niet
.. Had het vinkje privé niet uitgevinkt, .. daarmee dat jullie de afbeelding niet zagen, .. Nu zou het in orde moeten zijn ..
Ah zo, op die manier.
Bedankt voor de vermelding, maar om de een of andere reden zie ik nog steeds het driehoekje.
Nuja, als het op portforwarden aankomt is Telenet vaak een heuse ramp.
Dit is een van de redenen dat ik soms toch een overstap naar Proximus overweeg...
Om een portforward in te stellen log je je in op mijntelenet en klik je onder mijn internet en onder draadloze instellingen op geavanceerd. Daar kan je onder "IPv4 Firewall & Port forwarding" je port forwarding instellen.
Helaas, het zal niet zo simpel zijn als het lijkt: telenet blokkeert inderdaad bepaalde poorten.
Welke dat precies zijn, kan je HIER nalezen. Poort 50500 zou je in principe moeten kunnen openzetten, maar voor poort 80 en poort 433 zal dit helaas niet gaan. Telenet houdt (net zoals Proximus (vroegere Belgacom)) deze poorten standaard dicht uit veiligheidsoverwegingen. In tegenstelling tot bij Proximus waar je gratis een technische lijn kunt aanvragen waarmee je ALLES kunt instellen, is het bij Telenet NIET mogelijk deze poorten open te krijgen.
Probeer eens te kijken of je op je NAS de poorten 80 en 433 niet kan veranderen naar 8080 en 8443.
Heb ooit van iemand gehoord dat hij het zo aan de praat kon krijgen.
Hopelijk ben je hier wat mee!
Nope, de poorten kan je bij deze NAS niet wijzigen ..
@Logic schreef:Hmm, het device op zich ken ik niet, maar ik betwijfel eerlijk gezegd of het aan telenet zou liggen.
Zelf heb ik een WesternDigital MyCloud staan, en die kan ik zonder enige problemen, of zonder enige port-forward, overal snel benaderen.
Draai je op je device de recenste firmware?
Sorry dat ik off-topic ga, maar hoe heb jij dat klaar gekregen met je Western Digital? Bij mij lukt het enkel om die te benaderen via de app of via www.wd2go.com (tenzij lokaal). Ik zou het ook handig vinden zonder die app of website te werken. Kan jij mij vertellen hoe ik hem dan moet instellen zodat ik van overal er toegang toe heb?
Sorry dat ik off-topic ga, maar hoe heb jij dat klaar gekregen met je Western Digital? Bij mij lukt het enkel om die te benaderen via de app of via www.wd2go.com (tenzij lokaal). Ik zou het ook handig vinden zonder die app of website te werken. Kan jij mij vertellen hoe ik hem dan moet instellen zodat ik van overal er toegang toe heb?
Is er dan nog een manier om hem te benaderen dan tenzij via de app en tenzij via wd2go.com?
Anders zal ik even mijn mening moeten herzien, maar ik wil het gerust even uitzoeken, maar ik weet niet of er nog andere manieren zijn om hem te benaderen....
@Logic schreef:Sorry dat ik off-topic ga, maar hoe heb jij dat klaar gekregen met je Western Digital? Bij mij lukt het enkel om die te benaderen via de app of via www.wd2go.com (tenzij lokaal). Ik zou het ook handig vinden zonder die app of website te werken. Kan jij mij vertellen hoe ik hem dan moet instellen zodat ik van overal er toegang toe heb?
Is er dan nog een manier om hem te benaderen dan tenzij via de app en tenzij via wd2go.com?
Anders zal ik even mijn mening moeten herzien, maar ik wil het gerust even uitzoeken, maar ik weet niet of er nog andere manieren zijn om hem te benaderen....
Ja, als je bepaalde poorten forward en een paar dingen aanpast, volgens internet, dan zou het mogelijk moeten zijn om zonder die 2 te werken. Helaas blokkeert Telenet de poorten om dit mogelijk te maken en ik hoe de rest werkt, snap ik niet echt.
Woeps, dan zal ik even mijn woorden moeten terugnemen.
Dacht dat het standaard beperkt was tot enkel een webinterface.
Dan zal het waarschijnlijk stoppen bij Telenet (opnieuw), tenzij je het aan de praat kunt krijgen met andere poorten. (correct me if i'm wrong)
Bij deze nogmaals een warme oproep aan Telenet: Laat het aub toe om ons zélf te laten kiezen of die poorten open of gesloten staan. Waarom betaal ik anders zoveel voor zo een zwaar abonnement waar ik als puntje bij paaltje komt niks mee kan aanvangen?
Misschien nog een laatste iets dat je kunt proberen:
*Staat UPnP actief?
*Stel DMZ in? (eventueel erna nog een portforward toevoegen)
Tip: herstart je modem even na het doorvoeren van de instellingen.
Zo ben je iets zekerder dat ze al actief zijn.
Jouw vraag werd ingewilligd 😉 Ondertussen staan de meeste poorten <1024 open.