Beantwoorden
NAS-bevrager
Freshman Beetjesweter
Alles op zijn plek! Netjes! Pionier It's your fifth party!

Packard Bell Netstore 3500

Hallo,

Ik ben in het bezit gekomen van een Packard Bell Netstore 3500 (PB) (echter zonder handleiding).

Dit in voorbereiding van de aanschaf van een gedegen NAS met multimedia streaming-mogelijkheid.

De PB kan fungeren als NAS en ik ben erin geslaagd hem met een RJ-45 kabel in een vrije poort aan de Telenet-router te koppelen. Zodoende werd hij zichtbaar op een PC verbonden via het WiFi-signaal van bovenvermelde Telenet-router en kan hij als opslag gebruikt worden.

De bedieningsschermen van de PB heb ik gevonden via zijn vast intern IP-nummer in het LAN-netwerk.

Eerste probleem: Alhoewel ik de FTP-poort 21 van de PB heb opengesteld, een library zonder paswoord en een user zonder paswoord heb aangemaakt en de poort 21 heb "geforwarded" in de geavanceerde instellingen van de Telenet-router, wordt hij niet zichtbaar als ik naar het extern IP-adres surf (141.xxx.xxx.xxx:21). Ik heb ook al geprobeerd met andere FTP-poorten, alles zonder succes.

Wanneer ik het adres van de PB invoer in de DMZ zone, krijg ik de bedieningsschermen van de PB te zien, maar niet de opgeslagen bestanden (muziek).

Tweede probleem: De uiteindelijke bedoeling is de bestanden op de NAS zichtbaar te maken voor een Ruark internetradio, zodat ik mijn eigen CD's en andere muziek kan afspelen. Hoe zorg ik ervoor dat de internetradio de PB vindt op het WiFi-netwerk dat de Telenet-router uitzendt ? De internetradio vindt wel de het normale WiFi-banden (telenet,Homespot,WiFree).

Met dank voor elke suggestie !

0 Likes
Beantwoorden
2 reacties
NAS-bevrager
Freshman Beetjesweter
Alles op zijn plek! Netjes! Pionier It's your fifth party!

En, niemand van de bollebozen hier enig idee na 3 weken ?

0 Likes
Beantwoorden
talen
Freshman Bijna Allesweter
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

U wilt antwoorden? U gaat ze krijgen 🙂

A. IP Adres Netstore aanpassen aan een IP binnen je eigen Netwerk.

1. Koppel de Netstore met een USB kabel aan je PC
2. Ga via de Browser naar het Netstore SETUP programma
3. Ga naar IP config. vul bij IP een vast IP adres in binnen je eigen IP subrange. ( bv 10.0.0.180)
4. Vul het Subnetmask in zoals dat bij je eigen Subnetmask is ingevuld.( bv 255.255.255.0)
5. Vul de gateway en Primary DNS isn ( dit is het gateway IP van je Internet Modem/router, bv 10.0.0.138).
6. Toets op apply.

B. Maak een FTP account aan.

1. Enable port 21 > Apply
2. Bij accountlist druk op add:
Vul een User_name in : Druk op Add
3. Selecteer de nieuwe user in de account list en druk op modify
Vul een wachtwoord voor deze user in
selecteer access r/w
Selecteer de shared folder die de user mag gebruiken :
in dit geval PUBLIC ( dit is de default)
door op --> te drukken zet je hem naar de Sharing List
Druk op Modify

Forward in je telenet modem poort 21  naar het IP van je nas en dan is het in principe klaar.

Haal nu de USB kabel uit je PC en je Netstore
Stop de UTP kabel in je netstore en in je router.

Start alles opnieuw op: Je PC en je router.

Je tweede vraag is overduidelijk. Wat je radio ziet zijn de wifi verbindingen. Dat staat los van je NAS. Als je radio niet in staat is om via LAN daarmee verbinding te maken gaat hetgene wat jij wil niet lukken.

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Beantwoorden