Hallo,
Ik ben in het bezit gekomen van een Packard Bell Netstore 3500 (PB) (echter zonder handleiding).
Dit in voorbereiding van de aanschaf van een gedegen NAS met multimedia streaming-mogelijkheid.
De PB kan fungeren als NAS en ik ben erin geslaagd hem met een RJ-45 kabel in een vrije poort aan de Telenet-router te koppelen. Zodoende werd hij zichtbaar op een PC verbonden via het WiFi-signaal van bovenvermelde Telenet-router en kan hij als opslag gebruikt worden.
De bedieningsschermen van de PB heb ik gevonden via zijn vast intern IP-nummer in het LAN-netwerk.
Eerste probleem: Alhoewel ik de FTP-poort 21 van de PB heb opengesteld, een library zonder paswoord en een user zonder paswoord heb aangemaakt en de poort 21 heb "geforwarded" in de geavanceerde instellingen van de Telenet-router, wordt hij niet zichtbaar als ik naar het extern IP-adres surf (141.xxx.xxx.xxx:21). Ik heb ook al geprobeerd met andere FTP-poorten, alles zonder succes.
Wanneer ik het adres van de PB invoer in de DMZ zone, krijg ik de bedieningsschermen van de PB te zien, maar niet de opgeslagen bestanden (muziek).
Tweede probleem: De uiteindelijke bedoeling is de bestanden op de NAS zichtbaar te maken voor een Ruark internetradio, zodat ik mijn eigen CD's en andere muziek kan afspelen. Hoe zorg ik ervoor dat de internetradio de PB vindt op het WiFi-netwerk dat de Telenet-router uitzendt ? De internetradio vindt wel de het normale WiFi-banden (telenet,Homespot,WiFree).
Met dank voor elke suggestie !