Beantwoorden
Aarondk1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pionier Pageturner! It's your seventh party! Gelezen en goedgekeurd!

Problemen bij online games

Ik heb al sinds een paar maand op en af last van traag internet en een hoge latency in games.
Dit probleem doet zich niet alleen voor in 1 server op CSGO bijvoorbeeld, maar op elke server, idem met League of legends (ook als er geen problemen zijn met EUW),andere games (trackmania) hebben er ook bijvoorbeeld last van.
Ik heb een album gecreeerd van de verschillende speedtests en Tracerts van de afgelopen week. SPEEDTESTS VIND U HIER: http://imgur.com/a/hmD6M TRACERT VIND U HIER: http://imgur.com/a/gceez MEER TRACERTS (inc normale): http://imgur.com/a/3M1nY

 

We hebben thuis verschillende pc's staan, maar we gamen via draad, of de pc nu direct op de telenet modem aangesloten is, of er een switch tussen staat (Netgear en TP-Link) of een router (Linksys (al oud model) of een MikroTik) de problemen blijven.

 

De eerste keer hebben we een technicus laten komen op 6 maart 2015, deze dacht dat onze router (op dat moment de Microtik, we hadden eerst een Netgear switch en we dachten dat deze kapot was dus even vervangen door de MikroTik) lastig deed,
na veel testen bleek deze goed te werken, dus is de Telenet modem voor de eerste keer vervangen.
Een paar uur na het vervangen van de modem zijn de problemen terug, voor ongeveer een week lang, daarna zijn de problemen weg (af en toe nog last van).

 

Begin mei begonnen we weer problemen te krijgen, dus hebben we een TP-Link 1Gigabit switch gekocht die de MicroTik vervangt. De problemen blijven exact hetzelfde.
Op 20 mei hebben weterug naar de klantendienst gebeld, speedtest laten uitvoeren was maar 30mbit, 120ms latency. De persoon aan de telefoon dacht dat het probleem waarschijnlijk buiten ons huis lag.
Op 21 mei komt de technicus langst, vraagt of het internet traag is, en vraagt meteenof er een router tussen staat, wij bevestigen dit.
De technicus antwoord ditrect dat daar het probleem ligt, waarbij wij antwoorden dat we verschillende switches en routers geprobeerd hebben.
Deze technicus blijft speedtests draaien ('s morgens is het internet meestal in orde, vooral tijdens piekuren gaat het mis), en af en toe waren deze zeer slecht. Modem voor de tweede keer vervangen.
Technicus test voor 2 minuten, hoge latency is er nog altijd. De conclusie is dat ons internetnetwerk thuis niet goed is en we moeten maar wat proberen.

 

Nu heb ik nog een paar testen gedaan vandaag, onder andere naar andere sites een trace rout gedaan en naar de telenet modem zelf gepingt.
De ping naar de telenet modem is altijd <1ms dus ik zou denken dat daar het probleem niet ligt. Zelfs als de latency naar externe site tot 200 is blijft de ping naar de telenet modem <1.

 

Nu ben ik een beetje ten einde raad, want ik heb gisteren heel de dag maar 1 pc rechtstreeks met de telenetmodem verbonden, geen andere pc's of routers (behalve digibox) en ik kreeg EXACT hetzelfde probleem.
Weten jullie wat ik misschien kan doen of wat de oorzaak is?

0 Likes
Beantwoorden
2 reacties
Nathan
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pionier

Problemen bij online games

Je kan proberen ja coax kabel te vervangen.

ook kan je proberen je eigen ip-adress te pingen en zien welke latency je daarop krijgt.

 

mij lijkt het eerder dat er bij jouw buurt onvoldoende bandbreedte is. 
=> als 1 iemand het netwerk gebruikt is het geen probleem. 
maar als er meerdere het internet gebruiken geeft dit dan een probleem.

 

 

woon je in de stad of eerder op het platteland ?

^Spelfouten mogelijk^
0 Likes
Beantwoorden
Aarondk1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pionier Pageturner! It's your seventh party! Gelezen en goedgekeurd!

Problemen bij online games

Eigen IP-adres  pingen geeft geen problemen terwijl een ander ip pingen wel problemen geeft.

 

Ik zou het raar vinden als het aan de coax-kabel ligt,d an zoude de problemen toch niet zo op en af zijn?

 

Ik woon in een rustige wijk, wel veel telenet abbos afaik.

Is er iets dat ik kan doen aan die brandbreedte problemen? Want nu betaal ik wel veel voor internet waar ik eigenlijk niets mee kan doen.

0 Likes
Beantwoorden