Beantwoorden
RDC
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Pionier It's your seventh party! It's your third party!

Airport Time Capsule T3 extern bereikbaar maken

Het lukt me maar niet om Airport Time Capsule (TC) extern bereikbaar te maken.

Op het thuisnetwerk (dus via Wifi) is ze voor alle aparaten bereikbaar, maar via het internet lukt het niet.

 

Met de veel te technische uitleg op tal van forums kom ik niet verder.

 

Wat zijn de juiste instellingen op de TC ? Ik wil die benaderen met FileBrowser. 

Wie kent daarvoor de juiste instellingen ?

Tags (2)
0 Likes
Beantwoorden
7 reacties
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

Airport Time Capsule T3 extern bereikbaar maken

Leg eens uit hoe je dan verbinding probeert te maken via internet... en hoe je de dingen hebt ingesteld.

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Beantwoorden
RDC
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Pionier It's your seventh party! It's your third party!

Airport Time Capsule T3 extern bereikbaar maken

Time Capsule (TC) is met een kabel verbonden met de Telenet-modem, waarvan ook het draadloze signaal aan staat. (Ik heb dat ook al eens uitgezet, nadat ik ergens las dat dit een conflict zou veroorzaken met het draadloze signaal van de Time Capsule. Maar omdat die uitschakeling me niet verder hielp, staat het nu dus weer aan.)

 

1. Ik probeer de instellingen van de TC te doen met met programma Airport.

Het is me echter niet duidelijk, welke ip-adressen ik daar moet ingeven. 

De computer heeft een ander IP-adres dan de TC ? En die Telenet-router ook nog eens ?

 

2. Wat zijn de juiste instellingen in het Telenet-menu ?

 

3. En hoe stel je FileBrowser op i-device in: IP-adres van computer, van TC of van Telenet-router ?

 

 

0 Likes
Beantwoorden
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

Airport Time Capsule T3 extern bereikbaar maken

Staat je airport in DMZ ingesteld op de telenet modem aangezien dat dat ook een router is?

 

- Zonee, volg eerst deze stappen.

 

- Zoja, volg deze handleiding.

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Beantwoorden
RDC
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Pionier It's your seventh party! It's your third party!

Airport Time Capsule T3 extern bereikbaar maken

Het lukt nog altijd niet om een verbinding te maken.

 

DMZ staat ingesteld. Het ip-adres dat daar ingevuld is, heb ik in FileBrowser gebruikt. Moet dat zo ?

Ook naam van de Airport Time Capsule en het toestelwachtwoord zij, in FileBrowser ingevuld, maar nog altijd krijg ik geen verbinding.

In FileBrowser staat ook een poortnummer ingevuld, maar dat staat bij Telenet in de lijst van poorten die je niét mag gebruiken. Kan ik dat cijfer gewoon vernaderen ?

 

 

0 Likes
Beantwoorden
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

Airport Time Capsule T3 extern bereikbaar maken

In dat artikel hoe je airport in te stellen staat daadwerkelijk alles in wat je nodig hebt om deze bereikbaar te maken via internet... maar je dient het dan ook goed door te nemen.

 

Jij  wil filebrowser laten verbinden met de airport via internet. Dan moet je in filebrowser het ip adres van je internet verbinding ingeven (staat in het artikel). Dat kom je te weten via bijvoorbeeld ipchicken.com (staat niet in het artikel) en kan je vinden in de airport of dat je eventueel gebruik kan maken van een dienst als no-ip (staat in het artikel) .

 

Ja, je kan daar een andere poort gebruiken bv 450 en maak dan van die public tcp port 20450 om het overzichtelijk te houden (staat niet in het artikel).

 

 

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Beantwoorden
RDC
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Pionier It's your seventh party! It's your third party!

Airport Time Capsule T3 extern bereikbaar maken

'k Vraag me af, welk IP-adres moet worden ingevuld ? Ik zie er een voor DNS-servers, een als routeradres, de TC heeft er een, de computer,...

 

0 Likes
Beantwoorden
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

Airport Time Capsule T3 extern bereikbaar maken

Misschien is het beter voor jou  een bekende om hulp te vragen die het bij je thuis komt instellen?

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Beantwoorden