24819
netweters
|
152957
antwoorden
|
20756
vragen
|
Hallo iedereen
Ik heb een probleem ivm met wifi van Telenet.
Ik zal alles zo goed mogelijk proberen uit te leggen.
Mijn internet: Internet Fiber 400 (Whoppa)
Beneden in onze woonkamer hebben we een modem hangen van Telenet.
Wij hebben een Playstation, 2 laptops en 1 vaste computer. Deze vaste computer en Playstation wordt door mij gebruikt op de eerste verdieping.
Omdat het signaal van onze Wifi niet zo optimaal was hebben we een paar maanden geleden een Wifi-repeater van Medion aangeschaft. Deze repeater zorgde ervoor dat ik in de kamer waar mijn vaste computer en Playstation staat genoeg signaal en snelheid had. Het signaalbalkje had steeds 5 streepjes en de snelheid gaf (via netwerkcentrum) altijd 150 Mbps aan.
Nu werd het tijd om mijn vaste computer te verplaatsen naar mijn slaapkamer (die nog verder verwijderd ligt van de modem beneden), om mijn schoolwerk wat beter te kunnen maken. Mijn vaste computer staat nu nog steeds in een aparte kamer dichter bij de modem.
Het probleem is dat het internet zeer slecht is in mijn slaapkamer waardoor het praktisch onmogelijk is om op internet te surfen. Na al een paar telefoontjes naar Telenet is er vandaag een technieker langsgekomen die we het probleem hebben uitgelegd. We hoopten dat hij het signaal zou kunnen versterken en onze snelheid en bereik zou kunnen vergroten.
We hebben namelijk het duurste en beste internetpakket aangeschaft, en dit NIET om te weinig snelheid en signaalsterkte te hebben.
Volgens de technieker was de modem bijna kapot, waren de draden nat geworden enz,.. dus heeft hij besloten nieuwe draden EN een nieuwe modem te plaatsen. Ook heeft hij op de bovenverdieping een router geplaatst om het signaal boven te versterken, deze router kwam van ons zelf en was volgens hem al eens geïnstalleerd op één van onze computers.
Volgens hem houdt een Wifi-repeater de modem alleen maar bezig en zorgt het eerder voor een verstoring dan voor een versterking van het signaal (versta ik niet).
Alles werkte correct volgens hem. Hij zei wel dat het signaal nooit optimaal kan zijn in mijn slaapkamer omdat onze muren het signaal belemmeren. Maar het zou toch beter moeten gaan.
Wanneer de technieker klaar is en vertrekt besluiten we eens alles te testen. Tijdens het testen zijn we op iets onbegrijpelijk gestoten.
Om het even kort samen te vatten. Na het bezoekje van de technieker is ons internet zwaar verslechterd.
Youtube-video's op 720p+ kunnen niet meer worden bekeken. Webpagina's laden aanzienlijk trager. Skypen gaat al helemaal niet meer.
Screenshot van de status van de draadloze netwerkverbinding (op de bovenverdieping):
We hebben echt geen idee hoe dit is kunnen gebeuren.
Ik hoop dat iemand op dit forum ons kan helpen met dit probleem.
Alvast bedankt
1) Whoppa heeft geen fiber 400, maar wel Fiber 200...
2) 72 mbps is via wifi een mooie snelheid. Het wifi signaal kan wel beinvloed worden door externe factoren waar jij of telenet geen vat op hebben.
3) Wat je kocht was geen repeater, maar de powerlines van medion. Ik ken ze, spreek van ondervinding en geven op momenten storingen. Ik heb de medions van 500 mbps opnieuw vervangen door mijn oudere powerlines van 85 mpbs en de problemen zijn weg.
Wat je kan proberen is stap voor stap alles afgaan en nakijken. Normaal kan een accespoint of router een oplossing bieden op een verdieping met slecht wifi. Je gaat nu dus stap voor stap alles bij je thuis dienen na te gaan om de mogelijke storing te vinden.
Probeer zeker ook eens de wifi fikser of het wifi kanaal van de modem aan te passen via mijn telenet.
Beste
Bedankt voor uw snelle antwoord.
U hebt gelijk, we hebben idnderdaad Fiber 200.
We hebben nog enkele tests gedaan met verchillende laptops en mijn vaste computer, en dit met kabel of zonder kabel. En we komen steeds heel lage waarden uit.
Hieronder de laagste waarden die we gemeten hebben tegenover het beloofde aantal Mbps.
De download speed komt praktisch nooit boven de 30.
Zoals op de afbeeldingen te zien is, is er wel duidelijk en halen we extreem lage waarden.
Ten tweede. Wat die 72 Mpbs betreft.
Voor de technieker kwam was de snelheid volgens dit schermpje 150 Mbps. En dit over heel het huis. Nu komt het niet hoger dan deze 72 Mbps. Kan het zijn dat je de 2,95 Mbps van hierboven en de 72 Mbps van hieronder met elkaar verwart?
Voordat de technieker langskwam waren de waarden zeer laag, maar zo laag als nu is het nog nooit geweest. Hoe is het mogelijk dat een technieker ons draadloos internet slechter heeft gemaakt, want daar komt het op neer.
Bedankt voor uw antwoord
We hebben al meerdere malen naar Telenet gebeld. Ze vinden geen oplossing.
Dat het niet slechter kan worden dan voordien dacht ik namelijk ook.
Nu maar wachten op het zoveelste bezoekje van een technieker.
Hopelijk dat het probleem dan wel wordt opgelost.
- Wat is de hoogste snelheid die je haalt wanneer een laptop direct verbonden is via kabel met de modem?
- Is de gebruikte ethernet kaart/chip een gigabit versie? anders raak je niet hoger dan 100 mbps.
Afbeeldingen zijn niet zichtbaar dus 't is een beetje niet zo heel duidelijk.
Bedankt voor uw antwoord
- De hoogste snelheid die we nu halen met kabel is:
http://i60.tinypic.com/ouw9lj.png
http://i58.tinypic.com/inagr9.png
- Ik denk wel dat het een gigabit versie is omdat we vroeger bij de 100 Mbps zaten.
Hier ook nog eens de afbeeldingen die u niet kon bekijken.
http://i59.tinypic.com/1jt0qw.png
http://i60.tinypic.com/jkx3wx.png
http://i58.tinypic.com/334nj8x.png
Hopelijk is alles nu wel duidelijk.
Bedankt
Al met een andere UTP kabel geprobeerd, echtsreeks op de modem?
Beste Tom_Acke
Ja we hebben inderdaad al met meerdere UTP kabels geprobeerd rechtstreeks vanuit de modem.
Geen verschil in snelheid.
Bedankt voor uw antwoord maar internet met kabel is bij ons geen optie.
Mijn vaste computer staat namelijk boven en kan niet verbonden worden via kabel.
Het is nu zelfs zo erg dat ons netwerk niet meer in de lijst staat op mijn vaste computer.
We weten echt niet meer wat gedaan.
Koop 2 recente powerline adapters en een acces point, probleem zal grotendeels opgelost zijn.
Tenminste als de powerline adapters een goeie doorvoersnelheid hebben en de elektriciteitsleiding ook kwalitattief goed zijn.
Vraag anders eens achter een check-up bij de klantendienst