24757
netweters
|
152430
antwoorden
|
20703
vragen
|
Ik heb ergens in het nieuws gezien, dus het 1 gigabit zal tussen 2015-2016 zijn ?
En tussen 2015-2019 voor 10 gigabit?
Hopelijk wordt het 2017 voor 10 gigabit snelheid verhoogt is,
kijk naar maar google fiber en google fiber zal het wereld overnemen misschien ( dus telenet vervangt door google fiber ofwat) ?
http://www.glasvezel.nu/nieuws/004181-20140218_google-fiber-naar-10-gbit-2017
Dan kunnen we met z'n allen 100x sneller facebook'en 😉
Facebook heb je niet echt hoge download of upload snelheid nodig maar ping is ook belangrijk voor pagina te laden en je snelheid PC. 😄 Maar het gaat om kwaliteit 4K video te kopen via online en downloaden heb je wel echt nodig of streamen als het huren gaat, vandaar internet snelheid moet wel hoger komen...
't Was dan ook ironisch hé 😉
Als je ziet dat meer dan de helft 'internetverbruik' eigenlijk gewoon facebook is met oppervlakkige conversaties... Dan vraag je je soms af waar we mee bezig zijn. De 'uitvinders van het internet' zullen dit niet zo bedoeld hebben.
Wat die streaming betreft: Waar ga jij nu al 4k films vinden?
Netflix of amazone als je film download besteld he ofniet..
Maar ik heb vraag waarom is mijn internet soms traag? soms 154 mbps of soms 5 mbps of 15 mpbs snelheid, mijn internet is whoppa, ik snap niet wat gebeurd met vrije downloaden... daluren piekuren.... :s
ik heb maar 275GB gedownload , bij telemeter staat :
(Afhankelijk van je surfgedrag (tijdens drukke of minder drukke periodes) zul je tussen een verbruik van 524,18 GB en 1546,35 GB als grootverbruiker opgemerkt worden.)
Die '4K' van Netflix, Amazon en consoorten is sterk gecomprimeerd. Met 25Mbps komt je vlotjes toe. Dus kan je al 4 streams opstarten op een 100Mbps lijntje. Waarom heb je dan 10Gbps nodig? Om 400 streams gelijktijdig op te starten? 😉
Dat ze stijging van bandbreedte exponentieel stijgt ga ik niet tegenspreken, maar ik denk dat we daar ons als consument geen zorgen over hoeven te maken. Telenet heeft op dat vlak nog nooit achtergelopen.
Als je internet soms traag gaat, kan dat ook aan de testmethode en/of pc liggen. Zolang je eigenlijk geen problmen merkt in je dagdagelijkse internetgebruik zou je je daar niks van moeten aantrekken.
De beste methode is nog steeds om een voldoende groot bestand te downloaden waarvan je exact weet hoe groot dat is en dan te kijken hoe lang het duurt om dat binnen te halen.
Als je bv een bestand van 500 MB downloadt en dat duurt 40 seconden, dan kan je met de regel van 3 berekenen dat dit 12,5 MB/s is en dat is (x8) 100 Mbps.
Uiteraard moet je dat bestand kunnen downloaden vanaf een stabiele & snelle server (bv ftp.belnet)
Daarbij mag je geen klein bestand nemen; want hoe langer je test duurt, hoe betrouwbaarder. Een test van enkele seconden zal serieus wat variatie kunnen vertonen.
Dat laatste is wat jij ziet. Vermoedelijk gebruikt de speedtest die jij nu gebruikt gewoon veel te kleine bestanden.
De Telemeter is makkelijk uit te leggen.
Het plafond (die 1546,35 GB bij jou) is het aantal GB dat je kan downloaden indien je dit de rest van je aanrekeningsperiode in de daluren verbruikt.
Die ondergrens is het aantal dat je nog kan downloaden indien je alles in de piekuren zou verbruiken.
Deze 2 uitersten veranderen dus steeds naargelang je volume aan het verbruiken bent in de betreffende periode.
Je zal de ondergrens dus alleen maar zien stijgen als je in de daluren aan het downloaden bent en zien zakken als je in de piekuren aan het downloaden bent.
Bij het begin van de aanrekeningsperiode staan die op hun beginwaarde.