Beantwoorden
Ex-Netweter

Telenet homespot via LAN i.p.v. normaal netwerk

Ik zit sinds kort met een vreemd probleem. Wij hebben geen draadloos internet thuis maar werken met homeplugs (Edimax) en ethernetkabels. Nooit problemen mee gehad tot een paar weken terug. Opeens verbindt mijn laptop om een bizarre reden met 'TELENET HOMESPOT 5' via een LAN-verbinding in plaats van het gewone netwerk. Mijn draadloos internet staat af op mijn laptop en we hebben niet eens een wireless modem. Ik zou echt niet weten waar die 'homespot' vandaan komt. Het probleem is dat deze verbinding veel trager is dan de gewone verbinding, die overigens op onze vaste computer en een andere laptop wel nog actief is. Als ik de ethernetkabel uittrek en weer insteek, verbindt hij automatisch met het verkeerde netwerk. Op internet vind ik niemand die al een gelijkaardig probleem heeft gehad en ik heb ook al diverse dingen uitgeprobeerd om mijn LAN-instellingen te resetten etc. Ik ben echt ten einde raad, iemand die hiervoor een oplossing heeft?

http://i60.tinypic.com/2dl5j03.png

0 Likes
Beantwoorden
3 reacties
Ex-Netweter

Hoi ;

Ik denk niet dat t n echte Telenet Homespot is.

Hij ziet een LAN verbinding, en, als je geen wifi modem hebt, welk toestel zit er dan tussen? Een router?

Kan je die naam niet aanpassen van die verbinding?

Welke snelheid behaal je met dat Telenethomespot 5 netwerk?

probeer eens via speedtest.telenet.be

Thx.

Pathfinder.

0 Likes
Beantwoorden
Ex-Netweter

We hebben geen wireless modem of router staan. Het internet wordt thuis verdeeld door homeplugs. Eén homeplug zit dan bij de modem in het stopcontact en dan kan je met behulp van andere homeplugs in stopcontacten over het hele huis met je pc door te verbinden met een ethernetkabel op internet. Met de pc die nog het 'normale' netwerk bezit, halen we ongeveer 14 Mbit/s. Met die zogezegde homespot is dit nog maar rond de 7. Ik verdenk Telenet ervan dat ze het aantal gebruikers per modem hebben gereduceerd. Dus dat het niet langer mogelijk is om met meer dan 2 computers op hetzelfde LAN-netwerk te surfen. Het is namelijk zo dat er nummers staan achter de LAN-homespot. Ik heb bijvoorbeeld Homespot 5 terwijl mijn zus verbonden is met Homespot 3. Ze hebben ons echter niets laten weten over deze verandering die zeker voelbaar is! (trager internet en vooral: het internet valt om de paar minuten uit) Ronduit schandalig als dit waar blijkt te zijn..

0 Likes
Beantwoorden
Ex-Netweter

Neeneenee, Da's zeker niet t geval. Achter n standaard modem kan je met meerdere pc's Surfen. En, dat zou je trouwens nooit op zulke manier te weet komen. Want, als je met n gewone modem surft, zonder router, dan krijg je een ip adres van TELENET zelf. dus, heeft niets met die nummertjes te zien.

En, als k t goed heb, dan geeft de homespot geen 7 mbit in downloadsnelheid, ik dacht zo rond de 3 mb/s download.

Zou het niet kunnen, dat die powerlines ZELF die naam hebben? En dat je pc dus verbonden is met een powerline, die als netwerknaam homespot of zo heeft? 

Denk echt dat je het daar moet gaan zoeken.

En, als het om de haverklap wegvalt, tja, dan komt die 7 mb/s al heel dichtbij t hoekje kijken van uitvallen.

zijn je powerline adaptors RECHTSTREEKS in een stopcontact IN DE MUUR gestoken, OF, zijn ze in een stekkerblok geplaatst? Als dat laatste zo is : ZEKER VERANDEREN en in de muurstopcontacten steken. Zonder andere dingen zoals bliksembeveiliging en zo. Rechtstreeks doen. Zal alleen maar uw snelheid ten goeie komen.

Succes!

Pathfinder.

0 Likes
Beantwoorden