Beantwoorden
KoenD
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Pionier It's your seventh party! It's your second party! It's your sixth party!

TelenetHomespot en TelenetWiFree

volgens Telenet zou de WiFree communicatie nu overal kunnen. We hebben thuis het volledig pakket van Telenet en toch kunnen we aan zee zo goed als nooit de TelenetHomeSpot of TelenetWiFree gebruiken. Ook al staat er aangeduid dat er dicht een telenethotspot moet zijn. We zien wel dat het werken op een mac meer problemen heeft dan op een PC. Wat  in principe niet zou mogen zijn. Ook heel wat browsers zoals google chrome en Safari kunnen geen inlogvenster tonen. Ook dit niet op PC. En als we dan eens aangelogd geraken dan na 2 minuten liggen we er terug af???

 

Mac OSX Yosemite

 

Hieraan zou toch dringen een verbetering moeten komen.

Dank bij voorbaat.

0 Likes
Beantwoorden
2 reacties
Zappone
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

TelenetHomespot en TelenetWiFree

Voor alle zekerheid: je hebt toch in Mijn Telenet >Mijn Internet>Instellingen je eigen Homespot aangezet?

Dat is blijkbaar een voorwaarde om ook op andere Homespots/Wififree  te kunnen inloggen:

 

"Telenet-homespot maakt deel uit van Wi-Free en zorgt ervoor dat je ook via de Telenet-homespots bij onze internetklanten kunt genieten van draadloos internet van Telenet. Wanneer je Telenet-homespot aanzet, zendt je modem een apart, publiek WiFi-signaal uit: Telenet-homespot. Wie Telenet-homespot aanzet, heeft toegang tot alle publieke WiFi-signalen. Jij dus ook".

 

 

De  wifi-functie van mijn router was vorige week plots defekt, en ik kon probleemloos inloggen op de Homespot van de buren met de iPad. Het loginscherm is een gewone html-pagina waar je Telenet gebruikersnaam en paswoord gevraagd worden.

 

0 Likes
Beantwoorden
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

TelenetHomespot en TelenetWiFree

Dit kan toestel gebonden zijn.

 

Je haalt aan dat het probleem zich eigenlijk vooral voordoet via apple toestellen. Dat kan te maken hebben met de intern gebruike materiaal in het toestel zelf.

 

Ook belangrijk is dat er per homespot/wifree maximaal 4 toestellen tegelijk kunnen verbinden.

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Beantwoorden