Beantwoorden
jknoops
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Telenet Mobile-app? Dat loopt vlotjes. Goed gevonden! It's your fifth party!

Welke routers kopen voor extra wifi bereik

Hallo

 

Ik wens mijn draadloos netwerk op de slaapkamers uit te verbeteren door een extra access point te installeren. Maar welk toestel kunnen jullie aanraden en werkt goed met de telenet  modem.

 

Ik wil vooral een stabiele verbinding met een goed bereik.

Mijn huis is een moeilijke woning voor wifi en heb bij een accesspoint nodig in elke kamer.

Ik heb babymonitors op de slaapkamers, woon in een oude rijwoning met dikke volle muren die nog eens extra zijn geisoleerd. Niet de ideale omstandigheden dus voor draadloze connecties.

 

Alvast bedankt voor jullie tips

0 Likes
Beantwoorden
4 reacties
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

Welke routers kopen voor extra wifi bereik

Iets meer info kan helpen:

 

- Bestaat het huis uit meerdere verdiepingen?

  - Zoja, heb je dan ook probemen op de beneden verdieping waar de modem zich bevind of enkel boven?

 

In dit geval zou ik indien het enkel boven is daar centraal en niet laag bij de grond een router of AP (accespoint) plaatsen met behulp van directe kabel of powerlines. Ik zou ook opteren om in het duurdere segment te kijken van routers. De TP-Link Archer C9 of de Asus RT-AC68 lijken me een goede keuze. Deze toestellen zouden mogelijk ook het probleem in heel het huis kunnen oplossen... maar daar pin ik mij niet op vast.

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
Joachim
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Yelo Play-app voor Windows? It's your eighth party! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Welke routers kopen voor extra wifi bereik

Ik heb beneden minder wifi problemen

Voornamelijk issues op verdieping

 

Dus ik plaats hem best op halve hoogte in de hal op verdiep 1?

Ik heb daar een internetaansluiting beschikbaar.

 

Ik heb je voorstellen eens bekeken maar vroeg me af of je ook nog iets meer prijsvriendelijke voorstellen hebt. Ik dacht aan een TP-Link TL-WDR4300 draadloze Dual-band Gigabit Router. Voor een 60 euro zou ik deze kunnen kopen.

 

Lijkt dit jou een goed toestel?

0 Likes
Beantwoorden
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

Welke routers kopen voor extra wifi bereik

Daar kan je hem inderdaad plaatsen.

 

Ik ga uit van de informatie die je gegeven hebt en hou ook rekening met de 'stoorzenders'. Je bent vrij om te kopen wat het beste in je budget past maar of deze voldoet is dan weer wat anders. Betreffende wifi zijn er veel factoren die meespelen en wat voor mij perfect werkt is niet noodzakelijk ook zo voor jou. Misschien dat je eens een router kan lenen van iemand om te kijken hoe vlot dat gaat en dan heb je ook een beter zicht op wat je eventueel nodig hebt. Met degene die ik voorstelde krijg je mogelijk wel een probleemloze dekking doorheen heel het huis wat ik betwijfel bij de goedkopere.

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Welke routers kopen voor extra wifi bereik

Nog even ter inlichting. Als je een extra accespoint kunt plaatsen denk dan ook eens aan het accespoint dat Telenet aan biedt. Geen moeilijk gedoe, uitstekende prestaties, 24 Ghz en 5 Ghz band en je kan er direct ook je digibox of digicorder op aan sluiten. Een extra router vraagt wel wat werk om deze juist in te stellen op je Telenet netwerk.

Te koop in de Telenet shops of centers voor €89.99.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.