Beantwoorden
Ex-Netweter

Wifi probleem

hallo,

Ik heb al een tijdje een probleem met mijn internet van telenet. (fibernet 60, Wireless modem 3.0)

de wifi verbinding is uitstekend maar het internet valt constant weg. 

Ik heb een extra router gekocht die nu verbonden is met mijn telenet router. de verbinding is sneller maar nog steeds valt internet weg.

Ook heb ik een speedtest uitgevoerd van ookla: downloaden tussen 40 en 90 Mbps, uploaden tussen 0.00 en 0.02 Mbps.

deze test uitgevoerd op pc en ipad

hopelijk vind ik hier een oplossing

op voorhand bedankt 

0 Likes
Beantwoorden
3 reacties
Gianni
Freshman Veelweter
De race is begonnen! Safespot Even demarreren... BINGO!

Wifi probleem

Je kan best eerst eens testen met een kabel (UTP). Als het zich daar ook mee voordoet kan je eens bellen naar de klantendienst op 015 66 66 66.

Wij kunnen jouw modemwaarden niet controleren hé.

Als het via kabel OK is, dan moet je zeker eens een ander kanaal proberen.

Via de WiFi Fikser kan je de nodige stappen volgen.

Als het via kabel werkt, kan je vanaf hier inpikken:

http://telenet-wifi.be/nl#/blijf-je-wifi-de-baas/tw01

0 Likes
Beantwoorden
Ex-Netweter

Wifi probleem

het zal bellen worden maandag

terug test gedaan met kabel download =114 upload =0.24

0 Likes
Beantwoorden
talen
Freshman Bijna Allesweter
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

Wifi probleem

Correcite: Fibernet 60 kan wel 120 mbit halen. Site van telenet gaf verkeerde info.

Ik zou je router er eens tussenuit halen en met een laptop naar de plaats gaan waar de modem zich bevinden volg de volgende stapjes:

1) sluit de laptop direct met kabel aan op de modem en ga naar speedtest.telenet.be

2) Voer de test uit. Via kabel zouden de snelheden tussen de 110 - 120 mbit down en 4 - 5 mbit moeten liggen. Indien 1 van de snelheden veel lager liggen contacteer je best eens de klantendienst:

3) Maak hierna draadloos verbinding en doe dezelfde test.

4)  Indien je upload snelheid nog zo laag is kan je proberen het draadloze kanaal van je modem aan te passen. Dat doe je op mijn telenet . Wanneer ingelogd ga je aan de linkse kant naar mijn internet > draadloze instellingen > instellingen  en wijzig daar je draadloze kanaal van de 2,4 ghz frequentie  naar 1, 6 en 11. Voer iedere keer een speedtest uit.

Zijn je snelheden via kabel aanzienelijk langzamer en geen verbetering via wifi kan je best eens contact opnemen met de klantendienst:

Bel naar 015 666666

Optie 2

Optie 1

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Beantwoorden