24761
netweters
|
152504
antwoorden
|
20714
vragen
|
hallo,
Ik heb al een tijdje een probleem met mijn internet van telenet. (fibernet 60, Wireless modem 3.0)
de wifi verbinding is uitstekend maar het internet valt constant weg.
Ik heb een extra router gekocht die nu verbonden is met mijn telenet router. de verbinding is sneller maar nog steeds valt internet weg.
Ook heb ik een speedtest uitgevoerd van ookla: downloaden tussen 40 en 90 Mbps, uploaden tussen 0.00 en 0.02 Mbps.
deze test uitgevoerd op pc en ipad
hopelijk vind ik hier een oplossing
op voorhand bedankt
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je kan best eerst eens testen met een kabel (UTP). Als het zich daar ook mee voordoet kan je eens bellen naar de klantendienst op 015 66 66 66.
Wij kunnen jouw modemwaarden niet controleren hé.
Als het via kabel OK is, dan moet je zeker eens een ander kanaal proberen.
Via de WiFi Fikser kan je de nodige stappen volgen.
Als het via kabel werkt, kan je vanaf hier inpikken:
http://telenet-wifi.be/nl#/blijf-je-wifi-de-baas/tw01
het zal bellen worden maandag
terug test gedaan met kabel download =114 upload =0.24
Correcite: Fibernet 60 kan wel 120 mbit halen. Site van telenet gaf verkeerde info.
Ik zou je router er eens tussenuit halen en met een laptop naar de plaats gaan waar de modem zich bevinden volg de volgende stapjes:
1) sluit de laptop direct met kabel aan op de modem en ga naar speedtest.telenet.be
2) Voer de test uit. Via kabel zouden de snelheden tussen de 110 - 120 mbit down en 4 - 5 mbit moeten liggen. Indien 1 van de snelheden veel lager liggen contacteer je best eens de klantendienst:
3) Maak hierna draadloos verbinding en doe dezelfde test.
4) Indien je upload snelheid nog zo laag is kan je proberen het draadloze kanaal van je modem aan te passen. Dat doe je op mijn telenet . Wanneer ingelogd ga je aan de linkse kant naar mijn internet > draadloze instellingen > instellingen en wijzig daar je draadloze kanaal van de 2,4 ghz frequentie naar 1, 6 en 11. Voer iedere keer een speedtest uit.
Zijn je snelheden via kabel aanzienelijk langzamer en geen verbetering via wifi kan je best eens contact opnemen met de klantendienst:
Bel naar 015 666666
Optie 2
Optie 1