24.987
netweters
|
153.712
antwoorden
|
20.852
vragen
|
Beste telenet medewerkers,
Ik heb hier thuis regelmatig probleem als ik naar Netflix kijk op mijn tv via de PS3.
Na een bepaalde tijd valt het draadloze verbinding uit voor mijn hele thuis-netwerk als ik naar netflix een film kijk.
Het wifi signaal is uitstekend, kanalen verwisselt (1 - 6 - 11) mijn DBM waardes zijn heel correct. En toch valt het signaal uit op mijn modem...
Dit gebeurt alleen als ik Netflix kijk.
Het lijkt zo als ik teveel bandbreedte op draadloos netwerk gebruik op de modem docsis 3.0 van telenet dat hij gewoon geen geldig draadloos signaal uitzendt..?.
Volgens mijn SSider is mijn draadloos signaal heel sterk zelfs overheersend tegenover mijn buren.
RX level op de TV kabel is 10.9 dBmV van frequentie 434000kHz tot 11.7 dBmV frequentie 442000kHz.
TX level 42.5 dBmv.
Begin van Februari heb ik een technieker laten komen om dit na te kijken. Ik vroeg naar de technieker om mijn modem te veranderen de technieker zegt dat hij niet mag vervangen van zijn teamleader/dispatcher.
Ik zei toch waarom niet.. Hij zegt ja dat ligt niet aan u modem want de waardes zijn goed van u modem.
Je kan misschien goede waardes hebben op de modem maar als de modem faalt om draadloos signaal uit te zenden, Kan je toch vervangen of niet...?
Daar heb ik dus geen antwoord voor gekregen van de technieker.
Graag zou ik van jullie een oplossing willen horen of dit probleem kan verholpen worden?
Gebruik gewoon een UTP kabel.
Of ga als dat niet kan over Powerline adapters.
Het klopt dat een mdm niet zomaar mag veranderd worden.
Doet dit zich ook voor wanneer je netflix niet gebruikt op de ps3 maar wel op een ander toestel?
Heb je mogelijk ook een d-link router ergens in je netwerk?
Het is ook mijn persoonlijke ervaring dat de WiFi van de HGW Doc 3.0 modems regelmatig uitvalt bij langere belasting.
Mijn oplossing:
Naar de klantendienst bellen met de expliciete vraag om een EMTA modem te installeren (zonder ingebouwde router en dus ook zonder ingebouwde WiFi) en zelf een degelijke Router te plaatsen.
Je verliest dan wel de Homespot functionaliteit, maar ik persoonlijk gebruik die nooit. Daarvoor hebben we tenslotte 3G / 4G
@ fulcrum: De technische dienst mag geen modem only beloven of toezeggen en techniekers mogen deze ook niet zomaar plaatsen. Centers mogen ook geen modme only meegeven in plaats van een HGW.
Wil je echter toch een eigen router gebruiken? Klik hier.
@talen:
Niet zo kort door de bocht 😉
- Als je een business abo hebt krijg je zelfs geen HGW
- Wanneer je al verschillende keren een tech hebt gekregen en je andringt op een HGW modem dan zal je deze ook krijgen.
- In het slechtste geval: Vermeld "ik zeg alles op" en plots kan het wel 😉
@ fulcrum
- Het gaat over een residentieel abo van wat ik kan afleiden. Business abo's hebben vaker nood aan een modem only omwille van hun bedrijfsnetwerk.
- Een HGW moden is wat hij nu heeft. Of hij nu een router aansluit op de HGW of de modem only gaat geen tot weinig verschil maken.
- Zelfs als je dat zegt ga je in diverse gevallen bot vangen. Er is geen technische rede om de HGW te vervangen omdat je gewoonweg je eigen router erop kan aansluiten en beheren. Soorgelijke toestellen krijg je trouwens ook bij andere operatoren.
- Een HGW moden is wat hij nu heeft. Of hij nu een router aansluit op de HGW of de modem only gaat geen tot weinig verschil maken.
Uhm, strongly disagree.
Een router met een directionele antenne zal altijd (zonder enige uitzondering) beter presteren dan de modem van Telenet, UPC, Ziggo, ... met een ingebouwde non-directionele antenne.
Jij spreekt over een HGW modem laten plaatsen bij hem... dat is exact het toestel dat hij nu heeft.
Of hij nu een eigen router zou aansluiten op een HGW of een modem only komt op zo goed als hetzelfde neer voor normaal thuis gebruik waardoor technisch de plaatsing van een modem only onnodig is. Ik heb nergens gezegd dat een eigen router mogelijk geen verschil kan betekenen in wifi ontvangst.
'Een router met een directionele antenne zal altijd (zonder enige uitzondering) beter presteren dan de modem van Telenet, UPC, Ziggo, ... met een ingebouwde non-directionele antenne.'
Veel succes om dat in de praktijk te bewijzen.
Als je modem niet meer correct werkt kan deze altijd gratis vervangen worden door een technieker. Wil de technische dienst dit niet voor je regelen, of als zij niks kunnen terugvinden om een defect te verklaren, kan je aandringen op een thuisbezoek van een technieker.
Telenet is momenteel bezig met thuisbezoeken om de WiFi te optimaliseren bij klanten en om de apps te promoten. Deze techniekers kunnen een modem vervangen als deze defect is, zullen een WiFi check in je huis doen en advies geven om alles te verbeteren. Let wel dat deze techniekers niet altijd vrij beschikbaar zijn en soms duurt het even voordat er iemand kan langskomen.