24757
netweters
|
152464
antwoorden
|
20709
vragen
|
Ik heb tegenwoordig zeer trage internetverbinding bij het surfen.
Vroeger had ik soms 10 tabs openstaan met Chrome en vloog altijd.
Nu ik gebruik 2 schermen, links Chrome en rechts met mijn mail op Firefox.
Als ik nu de Telenet Speedtest gebruik, dan heb ik op Chrome 45mb/s snelheid,
Op Firefox zelfs maar 35mb/s en op Explorer wat vroeger de traagste was 98mb/s.
Moet er wel bij vertellen dat ik Explorer nooit gebruik, dus veronderstel dat deze traag werken door gebruik, dus kan iemand me vertellen hoe ik dit het beste voor altijd oplos?
Je bevindingen zijn correct.
Ik heb ook ooit gebeld naar telenet omdat mijn internet plots traag was (firefox).
Men beval me dan aan om Google Chrome te gebruiken (alhoewel je via bronnen online amper Privacy hebt op google).
Het is alsof er plots een block staat op veilige webbrowsers, en de niet veilige werken sneller dan ooit...
Misschien en omzeiling van de privacy wet? 😄
Ik gebruik een desktop pc met windows 8.1 en vaste kabel en ik gebruik idd telenet speedtest, maar ook Speedtest.net geprobeerd.
Het verschil zit 'm in de implementatie van de Flash plugin. Eigenlijk zijn het 3 verschillende plugins.
In Chrome is die meegeleverd bij de installatie van Chrome. Chrome is een goeie & snelle browser, maar vraagt ook enorm veel van jouw PC. Hoe meer extensions je staan hebt, hoe groter de kans dat er wel iets fout zal lopen.
In Firefox wordt Adobe's plugin gebruikt in protected mode. Je kan misschien eens deze workaround proberen:
https://forums.adobe.com/thread/1018071#TemporaryWorkaround
Internet Explorer kan inderdaad soms sneller werken als die nauwelijk add-ons draait.
Let wel:
Hier heb ik het dan over de Ookla Speedtest (via speedtest.net of speedtest.telenet.be)
In het surfen zou je van deze Flash plugins geen hinder mogen ondervinden.
Als zelfs surfen via Chrome traag is, kan je misschien best eens alle extensions uitschakelen (kan je bereiken door chrome://extensions/ in de adresbalk in te tikken) , de browser sluiten, herstarten en controleren of surfen dan weer vlot gaat.
Je kan ook eens hetzelfde proberen met de plugins (via chrome://plugins/ )
Tot slot kan je proberen om alle browse gegevens te verwijderen (via chrome://settings/clearBrowserData )
Vervolgens de extensions & plugins terug één voor één inschakelen.
Je kan, als niks helpt, ook eens deze tool laten draaien:
https://www.google.com/chrome/srt/