25.222
netweters
|
155.595
antwoorden
|
21.025
vragen
|
Hallo iedereen, weet iemand toevallig hoe je de poorten met een telenet modem voor onder andere gaming en hosting CORRECT kunt forwarden?
Alvast bedankt!
Dag Merlijn,
Dat is mogelijk via Mijn Telenet => Mijn Internet => Geavanceerd onder Draadloze instellingen => Firewall & Portforwarding
Met vriendelijke groeten.
hi Niels! Dankje voor het snelle antwoord!
Ik weet hoe je de ports forward maar het probleem is dat het niet werkt. Poort 27015 moet open staan (udp en tcp) om in een game te kunnen hosten, hoeveel keer ik ook probeer, volgens open port check tool blijft die poort gesloten :/. Ik ben bijna zeker dat ik alles correct heb ingevuld en de instellingen heb opgeslagen.
enige wat ik vind is :
wel verschil tussen ipv4 en 6
dankje voor het antwoord. Ja dat had ik ook al gevonden, ook al een aantal x gebeld naar telenet en ze wisten het ook niet :(.
Hi Merlijn,
Bij Telenet heb ik nog geen problemen gehad met portforwarding.
Wat je eventueel eens kan proberen is om al je instellingen op mijntelenet nog eens te controleren en wanneer je zeker weet dat alles correct is, je modem eens herstarten (eventueel 5 min zonder spanning zetten). Het komt wel vaker voor bij routers dat ze even moeten opnieuw opstarten om poorten open te zetten.
Hopelijk lost dit je probleem op!