Beantwoorden
Ddb
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Chromecast 4k (met afstandsbediening / Telenet Tv app)

Probeer om de Telenet Tv app beschikbaar (volgens de reclame) op de nieuwe chromecast te installeren (4k . Met afstandsbediening) in Spanje. Kan deze niet terugvinden in de bibliotheek van apps. Wij hebben thuis een nieuwe tv box. Waarom werkt dit niet in Spanje en kan ik de tv app niet terugvinden ?

Ik kan wel de Vrt nu en Tv Vlaanderen apps installeren.

Hoe kan ik dit oplossen ?

0 Likes
7 reacties
StefkeDB
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Chromecast 4k (met afstandsbediening / Telenet Tv app)

Ik heb dit (in Portugal) als volgt opgelost.
Op je GSM in de Play Store Telenet TV opnieuw aanklikken om te installeren. Daar kan je kiezen om te installeren op andere apparaten.
Indien je Chromecast 'aan' staat en verbonden is met je wifi, kan je die aanklikken om te installeren. (Android maar zal ook
wel op iOS werken).

1 probleempje, in Portugal wil 'Terugkijk TV' niet werken.
Heb dit verschillende malen doorgegeven aan Telenet, maar is lage prioriteit en er wordt voorlopig niets aan gedaan.

0 Likes
Ddb
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Chromecast 4k (met afstandsbediening / Telenet Tv app)

Bedankt voor je reactie. Maar op IOS kan je enkel installatie kiezen voor Iphone of Ipad. Google store werkt niet op IOS.

0 Likes
Ddb
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Chromecast 4k (met afstandsbediening / Telenet Tv app)

Heb deze morgen (2 aug 2022) contact gehad met technische dienst Telenet. Ze gaan het probleem doorgeven aan hun back office en beloven een antwoord binnen de 48 uur. Keep you posted !!

0 Likes
StefkeDB
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Chromecast 4k (met afstandsbediening / Telenet Tv app)

Indien ik de Google Play open op mijn pc in Chrome, en daar aangeef de Telenet TV app te willen installeren, heb ik een keuze knop 'Installeren op meer apparaten'. Probeer eens.  Mijn Chromecast in Portugal staat ertussen, terwijl ik in België ben. 
Je moet dan wel ingelogd zijn bij Google Play op dezelfde manier als op je Chromecast.
Anders Chromecast mee naar België brengen en hier de app erop zetten.  Werkt ook.

0 Likes
Ddb
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Chromecast 4k (met afstandsbediening / Telenet Tv app)

Heb geprobeerd om via google chtome de app in de playstore op te roepen. Dit lukt via de pc. Als ik echter de beschikbare apparaten oproep zie ik chromecast in blur en jie klikbaar. Als ik de apps voor chromecast oproep voor telenet tv, krijg ik de melding : « Telent Tv van Telenet is niet beschikbaar op Google play op dit apparat ».

 

Heb het als test geprobeerd voor Canal Digitaal ( Lux), en dit lukt wel in Spanje via de play store op pc.

 

Wacht nog steeds op Telenet die mij een antwoord hadden beloofd binnen 48 uur …..

0 Likes
Ddb
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Chromecast 4k (met afstandsbediening / Telenet Tv app)

Nog steeds geen nieuws van Telenet.

 

Ben ondertussen terug in België en heb Telenet Tv app via de chromecast bibliotheek kunnen installeren.

Nu afwachten of dit werkt in Spanje …

0 Likes
StefkeDB
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Chromecast 4k (met afstandsbediening / Telenet Tv app)

Succes, normaal lukt dat wel.
Ik heb al een jaar een vraag lopen bij Telenet (ik wil je niet ontmoedigen) omdat ik vanuit
Portugal geen terugkijk TV heb.  Dus vanuit de tv gids naar een vroeger programma (in België 
gaat dit tot 7 dagen terug) kijken.  

Ik heb ze een 2-tal weken geleden de vraag gesteld hoe het met mijn vraag ging, en ze antwoorden
dat die In Behandeling stond, maar als Niet Prioritair.  
Dus waarschijnlijk nooit....

0 Likes