Beantwoorden
ofiser
Freshman Beetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

TV kijken vie yellotv

Ik krijg constant "Steaming probleem" wanneer ik live TV wil kijken. Of het nu via Edge en yelotv.be ga of via de yelotv app.. maakt geen enkel verschil.

 

Niet ech handig dus om TV te kijken via de PC?Smiley LOL

0 Likes
17 reacties
ofiser
Freshman Beetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

TV kijken vie yellotv

Het frustreert me wanneer ik (zie andere post) opmerkingen krijg (en blijf krijgen) van dingen te doen die niet kunnen, dat mensen reageren op één post zonder iets daarvoor te lezen (waardoor je zaken tot 3 of 4 keer moet melden, dat mensen (zie deze post) me willen forceren om Chrome te installeren daar waar het probleem over de Yellotv APP gaat... Ja en dan ga je fout reageren. Mijn frustratie gaat meer richting Telenet die geen enkel probleem serieus aanpakt, waar je enkel mensen aan de helpdesk krijgt die hun boekje kunnen lezen...

Dat een versie van mozilla van 1 jaar oud niet meer ondersteund wordt, dat de APP die dat zou moeten oplossen niet werkt, dat de oude yelotv website veel efficienter was, dat de digitale TV gewoon z'n doel niet bereikt (het blijft een domme videorecorder die behalve beeldbehandeling niets digitaals doet)... Heel spijtig dat ik niet bij Telenet weg kan zonder ENORME kosten (20 m  van de weg af en geen belgacom kabel binnen)...

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

TV kijken vie yellotv

  • Het frustreert je dat mensen niet goed lezen? Dan frustreer je jezelf ook want niemand heeft je aangeraden om Chrome te installeren
  • Jouw frustratie gaat uit naar Telenet. Maar je werkt ze uit op de mensen die je onbaatzuchtig proberen te helpen
  • "dat de APP die dat zou moeten oplossen niet werkt". Bij mij werkt de app op mijn W10-laptop perfect. Jammer dat dat bij jou niet zo is. En ja dat vind ik echt jammer. Maar je zegt "Ik heb alles geprobeerd: op een ander telenet-modem (vrienden) met mijn user-id, andere providers... het lukt niet. Er moet dus ergens een firewall of beveiligingsinstelling zijn dit dit verhindert maar ik zie niet in welke." dus ergens weet je dat de fout niet (volledig)  in de app zelf ligt maar je blijft in je laatste post ook weer de volledige fout bij Telenet leggen zonder enige eigen verantwoordelijkheid te nemen terwijl je al hebt aangegeven dat er ergens vermoedelijk een instelling wel eens mis zou kunnen zijn. Begrijp me niet verkeerd. Telenet heeft een ook een grote verantwoordelijkheid. Maar ze zijn niet de fout van alles wat er mis gaat. Je kan niet verlangen dat ze niet recente browserveries ondersteunen.  Dat kan allerlei redenen hebben die jij en ik niet kennen. En nogmaals: jammer dat de app bij jou niet werkt want dan heb je dat gedoe met browsers niet.
  • Telenet pakt geen enkel probleem serieus aan? Het is niet omdat ze niet aan jou grillen voldoen dat ze geen problemen oplossen. Telenet is verre van perfect. Verre van! Maar dat wil niet zeggen dat ze geen enkel probleem aanpakken.. Kappen op Telenet is heel makkelijk (je mag de dubbele p in kappen gerust vervangen door een dubbele k, want hoe men soms frustraties uit op sociale media, daar ben ik echt allergisch aan), maar constructief zijn in kritiek is ook een mogelijkheid. Er zijn helaas veel mensen die enkel maar  klagen. Gelukkig zijn er ook veel mensen die mekaar proberen te helpen om samen oplossingen te vinden. Oplossingen waar Telenet zelf ook van kan leren. Waarom willen die mensen geen  deel van dat proces zijn ipv aan de zijlijn te roepen. De beste stuurlui staan aan wel, weet je wel.
  • Jouw opmerking over de helpdesk stoort me enorm: nee, het zijn geen IT'ers. Maar dat is ook hun job niet. Ze hebben elke dag mensen zoals jij aan de lijn. Petje af! En ook daar is er veel ruimte voor verbetering. Het is al fel verbeterd tegenover vroeger. Alles kan beter.
  • Waarom heb je eigenlijk een digicorder als je het niet echt de moeite vindt?. Er zijn andere manieren om programma's op te nemen. Maar dat wou je er toch ook even bijhalen....
  • En ja bij Proximus is alles perfect!

Aan anderen: mijn excuses. Aan sommige zaken ben ik allergisch. En dan moet ik krabben....

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
ofiser
Freshman Beetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

TV kijken vie yellotv

Beste,

 

Ik ben via de site van Telenet terecht geraakt bij "netweters" om oplossingen te vinden voor problemen, indien ik dus frustraties laat merken zijn die niet bedoeld richting mensen die onbaatzuchtig trachten te helpen, wel richting DIE personen die klanten NIET helpen. Mijn excuus als mijn woorden dan verkeerd vallen ze zijn niet zo bedoeld.

Ik gebruik standaard instellingen van modem en PC, behalve zoals ik voordien aanhaalde een versie van Mozilla en van Chrome die te oud is om de "verbeterde" yelotv-site te gebruiken. In die draad werd me dan gevraagd om te werken via de app, dan zou het allemaal wel gaan. NIET dus. Begrijp je dat een mens dan gefrustreerd raakt? Helpdesk kan niet helpen, verwijst naar netweters, netweters proberen "benevole" oplossingen te bieden, maar dat draait ook in een circel.

 

Ik ben de laatste om te beweren dat het gras groener is aan de andere kant. Ik zit namelijk in de onmogelijkheid (beschikbare bekabeling) om dat uit te proberen. Maar daar draait het mij niet om. Het gaat erom dat ik telenet voor hun diensten betaal, en wat ik betaal is meer dan gewoon een modem en een digicorder, dat gaat over diensten die ook in het contract staan, diensten die gebruikt worden als promotie, als reclame. Diensten die werkten en plot na een "verbetering" niet meer werken en waarvoor de verantwoordelijkheid dan op de kap van de klant gelegd wordt. Dus JA: mijn frustratie gaat richting telenet en niet naar Netweters.

 

De fout niet in de app? Toch wel! Als er een "streaming probleem" is, dan is het eenvoudig met enkele Java Calls uit te zoeken waar de kink in de kabel zit. De foutmelding "streaming probleem" is net dezelfde foutmelding als "engine problem" als je auto niet wil starten. Het geeft geen enkele richting waarin de problemen zich voordoen.

 

Telenet en "mijn grillen"? Ervaring van gisteren. Technisch probleem, internet verbinding en telefonie viel weg. Omdat mijn medewerkers (Business abonnement)  die nodig hebben bellen ze naar de klantendienst (GSM). Na 3 keer het klantennummer in te toetsen en 15 minuten wachtlijn met enerverende muziek krijgen ze een operator aan de lijn. En diens eerste vraag? "Uw telefoonnummer of klantennummer aub". Na enig opzoekwerk: "er is een technische storing en er is geen enkel idee wanneer die zal opgelost worden". Handig dus wanneer je in de problemen zit. Ik moet ook klanten servicen.

 

Digicorder is hier gekomen door het totaalaanbod, en persoonlijk vind ik dat de mogelijkheden zwaar ondergebruikt worden. Wat kan de digicorder war de good-old videorecorder niet kon? Er bestonden videorecorders die "slimmer" waren dan de digicorder van vandaag...

 

En geloof me vrij: in mijn mening over Telenet sta ik niet alleen. Vergelijk hun diensten met wat je in de ons omringende landen kan verkrijgen voor hetzelfde geld!

 

0 Likes