Beantwoorden
CoulsonLives19
Experienced Weetjesweter
It's your tenth party! All I want for X-mas is YOU It's your ninth party! De 3 wijzen!

Yelo op andere netwerken

Hoi, ik weet niet echt of dit de juiste plaats is voor deze vraag (het gaat gewoon algemeen over de service nl.), maar ik vroeg mij af of iemand de reden kent waarom het Live TV kijken en opnames streamen via de Yelo apps en site alleen werkt op Telenet-netwerken? Is het enkel een technisch probleem? Of heeft het echt te maken met de rechten (puur juridisch dus). Ik ben hier namelijk niet erg bekend mee (ik ken alleen het principe van geoblocking) en ben nieuwsgierig waarom dit alleen op het eigen netwerk gaat.

0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Yelo op andere netwerken

Wat de juiste achterliggende reden is weet ik niet. Maar zoals altijd zal het te maken hebben met rechten.

De enige manier om dit te omzeilen is een VPN server opzetten in uw eigen thuisnetwerk en daarmee verbinding maken.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
CoulsonLives19
Experienced Weetjesweter
It's your tenth party! All I want for X-mas is YOU It's your ninth party! De 3 wijzen!

Yelo op andere netwerken

Ooh oke, hopelijk kan er misschien iemand intern dit nog even verduidelijken, maar tot die tijd zal ik een VPN opzetten, bedankt voor de tip!

0 Likes

Yelo op andere netwerken

volgens mij heeft het eerst met auteursrechten te maken, daarna is het een commercieel aspect van de zaken. VPN of een remote kan een oplossing zijn maar zorg dat je voldoende bandbreedte hebt, zo'n gratis vpn zal volgens mij wijnig opleveren buiten feit dat je wel een initiele verbinding kunt maken maar zal snel happeren, kijk dus naar de betere vpn's om een bruikbare oplossing te hebben + plus voldoende volume om te streamen.

Btw hier in Vlaanderen hebt je meestal een telenetwifree in loopbereik, ik zou dus eerst die optie kiezen

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Yelo op andere netwerken

@Ex-Netweter schreef:

v VPN of een remote kan een oplossing zijn maar zorg dat je voldoende bandbreedte hebt, zo'n gratis vpn zal volgens mij wijnig opleveren buiten feit dat je wel een initiele verbinding kunt maken maar zal snel happeren, kijk dus naar de betere vpn's om een bruikbare oplossing te hebben + plus voldoende volume om te streamen.

Ik gebruik hier mijn eigen VPN die ik opzet met mijn NAS server. Ik heb Fiber200 met 20 Mbps upload. Het is zeker voldoende. Zelfs met een fiber100 zal het lukken. Er zijn verschillende factoren die meespelen. Uw upload, de kwaliteit van het netwerk waar je op zit en eventueel de kwaliteit van je draadloze verbinding.

Een betalende VPN oplossing zal hoogstwaarschijnlijk niet werken omdat je op een Telenet netwerk moet zitten.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes