Beantwoorden
frederic1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Trick or treat? De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Yelo play site: beste manier om te gebruiken

Hoi,

 

Ik heb nog een reserve monitor thuis staan en zou graag hiervan een  tv maken voor in de studiekamer. Bedoeling is hier 1x per week een half uurtje te kunnen kijken.

Mijn idee: monitor (incl boxen) aansluiten op een PC en zo via de yelo website TV kijken naar live tv en enkele opnames.

Ik heb echter geen reserve PC, dus vraag me af: wat is de goedkoopste manier om de yelo website te runnen? Volstaat een chromestick? Of een rasperry pi? Andere tips om de monitor om te vormen tot een tv?

 

Bedankt!

0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Yelo play site: beste manier om te gebruiken

Als je graag experimenteert kan je investeren in een raspberry PI 3 Model B. Dat en een draadloos toetsenbord en muis en een SD kaartje van min. 16 GB en de standaard software zou het moeten lukken om een computerke te maken die via de webbrowser yelo TV kan aansturen. Kostprijs een 100-tal euro? Ik heb er nog geen ervaring mee voor Yelo TV. Ik ben wel aan het experimenteren om er een media server van te maken. Zonder succes overigens want dat ding wil mijn foto's niet weergeven van mijn NAS.

Maar voor 100 euro heb je wel uren plezier om alles uit te zoeken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
frederic1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Trick or treat? De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Yelo play site: beste manier om te gebruiken

Bedankt!

Maar tot dusver nog geen werkende toepassing bekend?

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Yelo play site: beste manier om te gebruiken

Misschien dit even bekijken: https://www.netweters.be/t5/Entertainment/Yelo-play-op-raspberry-pi-raspbian/td-p/28206

 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes