24757
netweters
|
152443
antwoorden
|
20707
vragen
|
Ons vast toestel (Philips) geeft aan dat we een nieuw voicemailbericht hebben. Als we bellen naar #99, krijgen we de melding dat er geen berichten meer zijn (we hebben ze al verschillende keren verwijderd). Toch blijft om de zoveel uur ons toestel knipperen met de melding 'nieuwe voicemail'. Hoe kunnen we die melding verwijderen? We willen graag die voicemailoptie op ons vast toestel uitschakelen, want het probleem keert altijd terug.
Titel gewijzigd door Lesley1 (mod) | Vorige titel: voicemail vaste lijn
Je hebt 2 soorten Voicemail:
Het MWI lichtje ("message waiting indicator") kan op beide voicemails reageren (intern en extern).
Je kan ook de berichtendienst opzeggen indien je deze liever niet meer gebruikt...
[Edit]
Via het menu van de berichtendienst (#99) is er ook de optie (9) "persoonlijke opties aanpassen", daarna optie (1) "berichtmeldingen aanpassen".
Misschien is hier een mogelijkheid om zelf het signaal uit te zetten?
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-telenet-berichtendienst/
Ik denk dat het probleem inderdaad te wijten is aan het interne antwoordapparaat. Met de handleiding erbij heb ik nu hopelijk alle berichten verwijderd en ook de functie uitgeschakeld. Bedankt voor de tips!
Helaas is het lichtje weer aan het knipperen. Ik zal toch de klantendienst moeten bellen. Of hopen dat het na x aantal dagen vanzelf verdwijnt.
Heb je al eens geprobeerd om via het menu van de berichtendienst (#99 > 9 > 1) de berichtmeldingen in te stellen (zie link in mijn vorige post)?
Wellicht is er daar een optie bij om een en anders uit te schakelen: