Beantwoorden
Laotong
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Handje vol! Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Hoe voicemailmelding uitschakelen op telefoontoestel?

Ons vast toestel (Philips) geeft aan dat we een nieuw voicemailbericht hebben. Als we bellen naar #99, krijgen we de melding dat er geen berichten meer zijn (we hebben ze al verschillende keren verwijderd). Toch blijft om de zoveel uur ons toestel knipperen met de melding 'nieuwe voicemail'. Hoe kunnen we die melding verwijderen? We willen graag die voicemailoptie op ons vast toestel uitschakelen, want het probleem keert altijd terug. 

 

Titel gewijzigd door Lesley1 (mod) | Vorige titel: voicemail vaste lijn

0 Likes
4 reacties
Ex-Netweter
 

Hoe voicemailmelding uitschakelen op telefoontoestel?

Je hebt 2 soorten Voicemail:

  1. het antwoordapparaat op je vast toestel.
  2. de Telenet "Berichtendienst" op je vaste lijn.

Het MWI lichtje ("message waiting indicator") kan op beide voicemails reageren (intern en extern).

  1. Kijk dus eens na of er geen intern antwoordapparaat zit op jouw telefoontoestel (of basis station), en wis ook deze (ongelezen) berichten.
  2. Indien dit geen oplossing biedt, kan je misschien via de Klantendienst vragen om de "MWI" functie af te zetten op jouw lijn ?Hierdoor worden nieuwe berichten niet meer gemeld via het "nieuwe voicemail" lichtje. Het kan ook zijn dat het lampje niet onmiddelijk uitgaat, en je een tijdje moet wachten  .....

Je kan ook de berichtendienst opzeggen indien je deze liever niet meer gebruikt...

 

[Edit]

Via het menu van de berichtendienst (#99) is er ook de optie (9) "persoonlijke opties aanpassen", daarna optie (1) "berichtmeldingen aanpassen".

Misschien is hier een mogelijkheid om zelf het signaal uit te zetten?

 

https://www2.telenet.be/content/dam/www-telenet-be/klantenservice/downloads/Berichtendienst%20vaste%...

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-telenet-berichtendienst/

 

 

Laotong
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Handje vol! Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Hoe voicemailmelding uitschakelen op telefoontoestel?

Ik denk dat het probleem inderdaad te wijten is aan het interne antwoordapparaat. Met de handleiding erbij heb ik nu hopelijk alle berichten verwijderd en ook de functie uitgeschakeld. Bedankt voor de tips!

Laotong
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Handje vol! Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Hoe voicemailmelding uitschakelen op telefoontoestel?

Helaas is het lichtje weer aan het knipperen. Ik zal toch de klantendienst moeten bellen. Of hopen dat het na x aantal dagen vanzelf verdwijnt. 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Hoe voicemailmelding uitschakelen op telefoontoestel?

Heb je al eens geprobeerd om via het menu van de berichtendienst (#99 > 9 > 1) de berichtmeldingen in te stellen (zie link in mijn vorige post)?

Wellicht is er daar een optie bij om een en anders uit te schakelen:

 

berichtendienst.png