Beantwoorden
CP
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Vaste telefoon doet het niet , geel lampje pinkt

De draagbare telefoon doet het niet meer. Kan niet bellen en wie mij opbelt krijgt de melding "in gesprek".

Het gele lampje (hoorn1) flikkert continu. Internet en TV zijn in orde. 

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?

ik vermoed een defect in de modem.

 

0 Likes
3 reacties
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Vaste telefoon doet het niet , geel lampje pinkt

Dus, als ik het goed begrijp, krijg jij ook geen kiestoon?

 

Probeer eens via Mijn Telenet de modem te herstarten, in sommige gevallen helpt dat.

De modem herstarten kan hier: Mijn internet => Draadloze instellingen => Instellingen => modem herstarten.


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

Vaste telefoon doet het niet , geel lampje pinkt

Trek de stroomstekker van het laadstation van jouw draagbare telefoontoestel eens uit voor 15 seconden.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Vaste telefoon doet het niet , geel lampje pinkt

een pinkend lampje op de modem bij tel 1/ tel 2 ( al naargelang of je  1 of 2 telefoonlijnen hebt ), duidt erop, dat je telefoon open ligt.

 

Anders gezegd:  de modem denkt dat de hoorn van de haak is.

Als dat niet het geval is, kan het zijn dat er iets mis is met het telefooncircuit in huis.

 

Hoe zeker weten?

haal het kleine kabeltje even uit de modem waar de telefonieinstallatie aan hangt ( is een klein stekkertje op de modem, waar op modem tel 1 of tel 2 staat.

 

Stopt t lampje met pinken en brandt het? Dan is de telefoon beschikbaar (en zullen andere mensen die u opbellen een ringtoon horen als zij u bellen.

 

Durft nogal eens een beetje vocht zijn in een stekker hier of daar, of nog, een beetje groene aanslag bv in een telefoonstekker.

 

Grtz.

 

pathfinder.

0 Likes