Beantwoorden
Bavo1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
En we zijn vertrokken! It's your first party!

2 vragen powerline,coax kabel

Ik heb gisteren mijn tv van de actie (eindelijk) ontvangen en ik heb 2 vragen hierover.

 

Coax kabel: Op de kamer waar ik nu de tv heb staan heb ik geen coax kabel aansluiting kan ik deze op een manier zonder door vloeren,muuren te boren aan te sluiten?

Zoniet kan het wel gedaan worden (denk ik) maar ik heb gezien dat er maar 1 kabel aansluiting was op de modem, wat moet ik dan doen om er 2 te kunnen aansluiten?

 

Powerline: Op de kamer waar de tv nu staat heb ik een ps4 gezet en de tv + pc

Ik heb er op dit moment een powerline geinstalleerd van een ander merk dan telenet en ik krijg maar 40mbps download en 10 upload. Kan ik dit verbeteren met een powerline van telenet? Of gaat dit niets verschil maken?

 

 

0 Likes
1 reactie
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

2 vragen powerline,coax kabel

Op uw modem is er uiteraard maar 1 coax aansluiting die ervoor zorgt dat je internet van de coax gehaald wordt. Naast uw modem heb je normaal ook een NIU met ofwel 4 TV aansluitingen of een wit bakje met vooraan 2 aansluitingen voor TV en Radio en onderaan 2 aansluitingen, eentje die naar uw modem gaat en eentje die vrij is voor een 2e TV aansluiting.

Wat betreft uw powerlines hangt veel af hoe uw electriciteitsbekabeling is. Je zal altijd, net zoals met WiFi, capaciteit verliezen. Als je nieuwe powerlines van Telenet aanschaft zal je ze wel allemaal moeten vernieuwen want de huidige Telenet PWL (PG9072 en PG9073) zijn niet compatibel met het grootste deel van de PWL's die nu op de markt zijn.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes