Beantwoorden
Pat91
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. A born reader! Twee handen vol!

Best aangeraden opstelling voor wifi in tuinkamer?

Ik plan een tuinkamer, waarvoor ik een UTP-kabel voorzie. Ik veronderstel dat ik die dan inplug op de  Telenet-modem (24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS).

In de tuinkamer wil ik draadloos internet i.p.v. bekabeld. Wat is de beste oplossing? Ik heb nu een Powerline PG9073 en WiFi-Powerlines PG9072 en PG9082L-TN. Is het een optie om bv. de PG9082L-TN te gebruiken in de tuinkamer?

 

Titel gewijzigd door Nick (Mod) | Vorige titel: beste oplossing voor draadloos internet in tuinkamer ?

0 Likes
6 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Best aangeraden opstelling voor wifi in tuinkamer?

@Pat91  Je gaat met UTP naar de tuinkamer. Dus daar voorzie je dan best een Acces Point die daarop wordt aangesloten.

Eventueel kan je zelfs die PWL gebruiken daarvoor. Je sluit gewoon die UTP aan op die wifi powerline.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Pat91
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. A born reader! Twee handen vol!

Best aangeraden opstelling voor wifi in tuinkamer?

Bedankt voor de info. Ik ben geen techneut, maar is er een beduidend verschil tussen het gebruik van een AP en een WPL?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Best aangeraden opstelling voor wifi in tuinkamer?

@Pat91  Eigenlijk zijn PWL bedoeld als vervanging/alternatief van een UTP. UTP blijft beter. DE AP functionaliteit die in sommige PWL zit is goed maar door de meestal kleinere antennes die erin zitten minder goed dan deze van een echte AP. En een echte AP is meestal ook een switch waardoor je dan meerdere toestellen bedraad kunt aansluiten.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Pat91
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. A born reader! Twee handen vol!

Best aangeraden opstelling voor wifi in tuinkamer?

Is de standaard WPL 9082 voldoende kwalitatief of vervang ik die best? 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Best aangeraden opstelling voor wifi in tuinkamer?

@Pat91  Je kan altijd proberen en zien wat het geeft. Ik gebruik nu ook die wifi PWL net naast mijn modem omdat die geen wifi heeft en ik heel weinig Wifi gebruik. Ik sluit alles zoveel mogelijk bekabeld aan. Wifi is er enkel voor de smartphone en de tablet en dan nog meestal voor mijn kleinkinderen.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Best aangeraden opstelling voor wifi in tuinkamer?

hangt van de situatie af

 

zit de 9082 op een stopcontact in het tuinhuis dat achter een 2de verdeelbord zit > nee, zullen elkaar niet vinden (na passage verliesstroomschakelaar)

 

is het gewoon een extra circuit die vertrekt van binnenhuis kan het werken

 

zit je met een 3x230/380v net moet je al mazzel hebben