Beantwoorden
SamPieraerts
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Draadloze verbinding van modem met 2e router

Hallo,

 

Ik heb pas een nieuwe router aangekocht (tp link wr1043n)

En wil deze graag met mijn modem draadloos verbinden zodat ik betere internetconnectie heb in de bovenverdieping van mijn huis.

Om dit te doen moet je gebruik maken van de 'Wireless distribution system' van je router.

Maar om hier van gebruik te gaan moet je het IP-adres van je router ingeven in Chrome en dan inloggen op je router. 

Mijn IP-adres heb ik dmv Opdrachtprompt>ipconfig gevonden, maar wanneer ik deze dan ingeef, vertelt Chrome me dat deze website niet beschikbaar is.

 

Hopelijk kan iemand me helpen met dit probleem op te lossen.

 

Mvg Sam

 

0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Draadloze verbinding van modem met 2e router

Uiteraard niet. Want de Telenet HGW is alleen maar via "Mijn Telenet" te configureren. Dus via je browser naar 192.168.0.1 gaan zal niet lukken. Ik heb zelfs een sterk vermoeden dat een draadloze verbinding maken naar de Home gateway niet zal lukken.

U zou dit doen om een betere wifi te hebben boven, dus de Wifi is al niet denderend, dus zal dit niet naar behoren werken. De zwakste schakel bepaald het geheel.

Bovendien is dit niet waarvoor een router is gemaakt. Je kan deze eventueel in Bridge modus zetten maar je hebt het probleem met de slechte verbinding naar beneden naar de HGW.

In mijn ogen is de enige goede oplossing een kabel naar boven en daar uw router op aansluiten en verder configureren.

Andere oplossing is: router aan de kant en setje powerlines van Telenet, PG9072 en PG9073, afhalen in een Center zodat je boven een extra Acces Point hebt. Simpel en efficient.

En aub schaf je geen repeater aan want die moet ook op een plaats komen waar je goede WiFi hebt anders heeft die ook geen nut.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
SamPieraerts
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Draadloze verbinding van modem met 2e router

Dit weet ik, maar ik wil in de routerinstellingen gaan van de nieuwe router, en dit lukt niet. De verbinding is trouwens nog ok, wil gewoon graag een 2e router opstellen voor dan met kabel aan mijn pc te verbinden. Is dit mogelijk denk je? Bedankt alvast voor de moeite te nemen om te antwoorden.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Draadloze verbinding van modem met 2e router

De routerinstellingen van uw eigen router die je net hebt aangeschaft? Verbind een PC met een Utp kabel aan een LAN poortje in de router. Via command line doe je een IPconfig in je PC en je zal zien wat je IP adres en de default gateway is. Als je een laptop gebruikt WiFi uitzetten.

Het is die default of standaard gateway die je moeten hebben en ik heb een sterk vermoeden dat dit 192.168.1.1 zal zijn.

Maar als je router niet op een of andere manier met met je modem verbonden is zal je geen internet hebben. Je router moet om internet te hebben bedraad zijn aangesloten op de modem.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.