Beantwoorden
Thomsas
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Enkel internet, geen tv: ervaringen?

Ik ben van plan om mijn woppa-bundel op te zeggen. We kijken zelden nog tv via onze digibox. Netflix en het journaal en dergelijke bekijken via pc of laptop doen we wel. Het lijkt me dan ook nutteloos om 77 euro per maand te betalen. Heeft iemand van jullie hier al ervaring mee?

 

En dan nog een tweede vraag: momenteel verbruik ik gemiddeld 90GB/maand. Dit zal vermoedelijk wat stijgen, maar veel meer dan 100GB per maand zal dit niet worden. Kan je netflix bekijken met basic internet aan 30mbps? Of zal dit toch wat te licht uitvallen?

Tags (2)
0 Likes
8 reacties
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Enkel internet, geen tv: ervaringen?

Basic Internet is zeker snel genoeg voor Netflix. Je kiest dan wel best voor een niet te hoge beeldkwaliteit.

Over de snelheid:
https://help.netflix.com/nl/node/306

Over het verbruik ivm je downloadvolume:
https://help.netflix.com/nl/node/87


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Enkel internet, geen tv: ervaringen?

Ik vermoed dat als je elke dag een uurtje tot anderhalf uur TV gaat kijken in HD via internet dat je vlug gaat tekortkomen met je basicnet volume.

Je zal dan vermoedelijk vlug moet overstappen naar een Internet100 of zelfs een internet200 en dan zal je profijt maar amper enkele euro-tjes bedragen.

Ik heb al veel mensen horen zeggen dat ze weinig TV kijken maar dat blijkt dan toch elke dag 1 tot 2 uur te zijn. Het is maar hoe je het bekijkt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Enkel internet, geen tv: ervaringen?

@igvferInderdaad, het volume kan er snel doorgaan. Daarom dat hij best de kwaliteit aanpast. In SD is het beeld ook mooi. Uiteraard niet zo mooi als in HD maar het scheelt een stuk in het volumegebruik.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Thomsas
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Enkel internet, geen tv: ervaringen?

@Wheng@igvferOp dat vlak hebben we er duidelijk zicht op. Ons kijkgedrag gaat eigenlijk niet echt veranderen: nu kijken we netflix en bekijk ik enkele programma's zoals extra time, de ideale wereld, planet earth,... op mijn laptop. Ik wil gewoon af van het klein scherm op mijn laptop en wil dit in de toekomst bekijken op tv. Momenteel verbruiken we gemiddeld 90GB, veel meer zal er dus niet bijkomen. Met 150GB zou ik dus ruimschoots moeten toekomen.

 

Ik vind het gewoon te zot om 77 euro te betalen voor woppa, terwijl ik eigenlijk voldoende zou hebben met basic internet aan 27,50 euro per maand.

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Enkel internet, geen tv: ervaringen?

Ga ervoor zou ik zeggen 🙂
Moest je gebruikersprofiel in de toekomst veranderen dan kan je nog altijd terug naar whoppa he

    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Enkel internet, geen tv: ervaringen?

Je hebt het grote voordeel bij Telenet dat je geen opzegtermijn hebt, geen opzegvergoedingen, gaan aangetekende zendingen,  enkel bellen naar 0800 66350 tijdens de kantooruren. Je kan altijd opnieuw klant worden of je internet verhogen als het blijkt niet te voldoen aan je kijkgedrag.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Thomsas
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Enkel internet, geen tv: ervaringen?

Bedankt voor jullie tips @igvfer en @Wheng. Ondertussen heb ik Apple TV gekocht, haalde ik mijn oude iPad mini van de zolder en stream ik het bekervoetbal via sporza.be door naar mijn tv. Daarpas ook al live gekeken op stievie.be naar vtm en Q2 en daarvoor al de aflevering van Geubels in Het Huis op één bekeken Smiley Knipoog Voorlopig ben ik zeer tevreden. Nogmaals bedankt voor jullie hulp!

Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Enkel internet, geen tv: ervaringen?

Testen zou ik zeggen , je kan altijd terug laten activeren.

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes