24770
netweters
|
152553
antwoorden
|
20720
vragen
|
In het overzicht van 'Mijn thuisnetwerk' staat telkens 0 gebruikers verbonden.
Mijn domoticasysteem, zonnepanelen, en smartphones zijn nochtans verbonden op het wifi- of bedrade netwerk op dat moment.
De IP adressen die de toestellen krijgen zitten allemaal in de correcte range (192.168.0.x)
Ik heb de modem reeds herstart, andere instellingen getest van de switch (heeft nu een vast IP van 192.168.0.2) maar niets lijkt te werken.
Het laatste model van Telenet, zo'n witte Eurodocsis 3.0.
Geen eigen router, enkel een TP-link switch (TL-SG1016DE)
Geen speciale features ingeschakeld op de switch?
http://www.tp-link.com/us/products/details/cat-41_TL-SG1016DE.html#features
Nope, geen vlans, QoS, snooping of iets dergelijks ingesteld, recht uit de doos, enkel vast IP op 192.168.0.2 en gateway op 192.168.0.1 ingesteld.
Moest dit de reden zijn, dan zouden de Wifi toestellen toch wel zichtbaar moeten zijn vermoed ik?
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-beheer-ik-mijn-thuisnetwerk-in-mijn-telenet/
Als ik goed begrijp wat hierboven staat, vind je in "mijn thuisnetwerk" enkel je Telenet toestellen
Zelf zie ik dus (ook) enkel mijn Telenet modem ...