24804
netweters
|
152816
antwoorden
|
20742
vragen
|
Ik heb 3 ip camera's type DLINK DCS930L
Sinds enkele weken krijg ik geen wifi verbinding meer met deze camera's.
Ik heb géén settings aangepast en bij telenet weten ze ook niet van enige aanpassing.
Raar dat deze plots alle 3 niet meer werken.
Steek ik de netwerk kabel in, dan werken ze wel, maar draadloos niet meer aan de praat te krijgen. Heb met één camera al alles geprobeerd, maar ben buiten ideeën nu...
Eigen router of Telenet Home Gateway? Onlangs vervangen?
Via de kabel kan je wel naar de camera's? Dus zou je ook de WiFi settings moeten kunnen aanpassen.
Laat dit nu de reden zijn waarom ikzelf geen WiFi camera's prefereer. Totaal onbetrouwbaar, eender welke onverlaat kan deze uitschakelen vanop afstand.
Dank je alvast voor antwoord.
Geen eigen router. Telenet Home Gateway, denk +/- 6maand geleden vervangen. Niet onlangs dus.
Via de kabel kan ik wel naar de camera's en de WiFi settings kan ik aanpassen.
Die staan volgens mij correct, maar toch krijg ik ze niet meer verbonden via Wifi...
Ik zou het volgende proberen.
Ga naar "mijn.telenet.be" en verander daar de SSID van uw Telenet Home Gateway alsook het paswoord. Iets dat voor jou logisch is maar voor de buitenwereld niet.
Dan ga je naar de camera's en probeer daar dan de nieuwe SSID en paswoord in te steken.
Misschien lukt dat.
Eerst heb ik geprobeerd een hotspot te maken met mijn gsm, en dat lukt: de camera's connecteren via wifi.
Nu heb ik een repeater gebruikt, en de camera's connecteren opnieuw. Maar... als ik ze rechtstreeks wil laten connecteren met de telenet router dan krijgen ze geen verbinding. Vreemd toch.