Beantwoorden
Hansdes
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Hoe Fastmodem in combinatie met mobiele data gebruiken?

Ik heb de  F@ST3896LG-TN "modem" geïnstalleerd samen met enkele WIFI Pods.

Dit werkt perfect maar zonder WIFI wachtwoord kunnen mensen in mijn huis via hun mobiel netwerk (4G/5G) niet op het internet.

Ook bij het uitschakelen van de WIFI op onze gsm toestellen kunnen we niet surfen op het internet.

Is dit een instelling fout bij de modem of blokt deze hardware sowieso het mobiele netwerk?

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: F@ST3896LG-TN en mobiel netwerk

0 Likes
3 reacties
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 544
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Hoe Fastmodem in combinatie met mobiele data gebruiken?

@Hansdes 

Als ze uw Wifi paswoord gebruiken dan zitten ze op uw Wifi.

Misschien is het 4G/5G bereik in uw huis slecht omdat het erg geïsoleerd is.

Het één heeft niets met het andere te maken.

0 Likes
Hansdes
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Hoe Fastmodem in combinatie met mobiele data gebruiken?

Dag Santa,

Dank voor uw antwoord!

4G/5G was (met de oudere Telenet Modem) in onze woning vroeger nooit een probleem.

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Hoe Fastmodem in combinatie met mobiele data gebruiken?

De EuroDOCSIS 3.1-modems gebruiken frequenties in dezelfde frequentieband als het mobiele 4G-netwerk (rond 800 MHz).

Alle coaxkabels in je woning moeten dus perfect afgeschermd zijn, anders kan je slechtste ontvangst op 4G ervaren.

Misschien gebruik je een oud coaxsnoer of zit er ergens een losse connector naar een tv-toestel. (Een 4G-proof aansluitsnoer is bijvoorbeeld Hirschmann FEKAB5)

Een andere oorzaak kan ik niet bedenken. (In de veronderstelling dat 4G in een andere kamer zonder tv-aansluiting wel functioneert. Smartphone moet vanzelfsprekend correct ingesteld zijn voor Telenet 4G.)

0 Likes