Beantwoorden
GuyM
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Hoe kan je een access point kopen/huren bij Telenet?

Momenteel heb ik op onze bovenverdieping een router staan die ondertussen aan vervanging toe is. Een kennis heeft me geadviseerd om deze te vervangen door een access point van Telenet, aangezien dit blijkbaar heel makkelijk te installeren is en alle gegevens van de modem overneemt.

Weet er iemand of je dergelijke access points (en dan bedoel ik effectief een access point, geen powerline) kan aankopen? Zo ja, wat kosten deze? Of kan je ze enkel huren? Kan je deze via de website bestellen, of enkel via de Telenet-winkels?

Ik heb deze voormiddag contact opgenomen met de helpdesk, maar jammer genoeg ben ik niet wijzer geworden van de 'info' die ik van de dame in kwestie gekregen heb... Hopelijk heb ik via deze weg meer succes. Alvast bedankt.

0 Likes
2 reacties
Cos_95
Freshman Meerweter
Berichten: 71
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Hoe kan je een access point kopen/huren bij Telenet?

Telenet app installeren, wifi testen met de app op de plek met weinig bereik en dan verwijst de app je door naar opties om wifi te verbeteren. Bij telenet kan je acces point enkel maar huren, de eerste huur je van telenet zonder kosten. Maar voor acces points zal je nog even geduld moeten hebben denk ik, want deze zijn tijdelijk niet meer beschikbaar, toch de laatste keer dat ik gekeken had vorige week.

I_am_Alex
Professional Beetjesweter
Berichten: 16
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Hoe kan je een access point kopen/huren bij Telenet?

Hallo,

 

Bij ons thuis heb ik 1 gratis wifi-booster ontvangen van Telenet. Dit is een witte box die met een kabel kan aangesloten worden, waar je 4 extra Lan poorten hebt. Dit is een Access Point, volledig geintegreerd in het netwerk met dezelfde netwerknaam en wachtwoord. Inpluggen, 5 minuten wachten en klaar. 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/waar-netwerk-boosters-van-telenet-huren/

 

Misschien moet je hiervoor even informeren. Vanaf de 2de Accesspoint is het maandelijks 2 eur.

 

Als je dan toch nog een Router over hebt kan je deze ook instellen als Accesspoint. Netwerkkabel in een Lan poort duwen i.p.v. de WAN, SSID naam en wachtwoord gelijk zetten en op de router of Accesspoint aansluiten. => hierdoor kan je een nog grotere dekking hebben. DHCP moet wel uitgeschakeld worden op de "extra router".