Beantwoorden
Frederic2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Internet valt regelmatig weg

Sinds een aantal weken heb ik problemen met mijn WiFi thuis. Ik heb een nieuwe HP laptop waarbij de verbinding meerdere keren per dag tergend traag wordt of zelfs helemaal wegvalt (onderaan de browser verschijnt dan “Proxy vaststellen”). Op andere toestellen lijkt de verbinding wel redelijk stabiel en performant. Ik heb al eens de netwerk drivers geüpdatet, zonder resultaat. WiFi extenders zijn intussen ook vervangen door Powerline, en de technieker van Telenet die langs kwam kon op de (recente) modem niks vreemds vaststellen. Ook de frequentie van de modem is aangepast, zonder resultaat. Het moet dus bijna wel iets op de laptop zijn, maar vreemd genoeg werkt het internet de helft van de tijd wel snel, er is geen lijn in te trekken... conflict met andere software misschien? Dus ik ben op zoek naar nuttige tips... nog iemand met gelijkaardige issues op een HP laptop, en vooral: hoe los ik dit in godsnaam deftig op...?

Tags (3)
4 reacties
LucDB
Freshman Meerweter
Berichten: 75
Topicwurm! Goed bezig! π-DAY! O dierbaar België..

Internet valt regelmatig weg

Netwerk is opnieuw instellen

Probleem netwerk is laten draaien, via netwerk-internettoegang

Staan deelopties open?

En anders pc terug instellen met behoud van uw mappen

 

Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Internet valt regelmatig weg

 

Zet uw netwerk eens van publiek naar privaat.

 

Klik op het wifi icoon rechts onderaan zodat de lijst met beschikbare netwerken verschijnt.

Selecteer uw wifi verbinding, klik op eigenschappen en kies daar voor privaat.

 

Windows verbreekt soms de connectie naar publieke netwerken, vandaar misschien uw probleem.

 

succes

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
Ex-Netweter
 

Internet valt regelmatig weg

Ik heb zelf ook een HP laptop en dat probleem heb ik ook gehad. Traag internet, WiFi dat wegvalt. Maar het lag dus niet aan Telenet, maar aan mijn wifi netwerkkaart zelf. 

Ik heb het opgelost met een externe WiFi adapter aan te sluiten via USB.  Nu is mijn internet heel stabiel, zeer snel en valt niet meer weg.  Geen problemen meer gehad.

 


 

Frederic2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Internet valt regelmatig weg

Bedankt voor de tip! Ik probeer het zeker eens uit!

0 Likes