Beantwoorden
Yari
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Internetverbruik bekijken van iemand anders

Hallo netweters, 

 

Ik ben een student en zit op kot. 

In het gebouw waar ik op kot zit is er op iedere verdieping 1 router beschikbaar voor de 6 mensen van dat verdiep. 

Vanuit mijn kamer heb ik goede verbinding met het internet, ik heb alle strepen van het wifi-bereik dat je kan hebben.

Maar toch heb ik problemen met het internet, als ik iets moet opzoeken of downloaden duurt het super lang. 

 

Ik heb de kotbaas al gecontroleerd maar hij weet er zelf niet veel van. 

Is er misschien een manier waarop ik kan controleren of het internet verbruik eventueel op is ? 

Dat zou al veel verklaren. 

 

Of als er eventueel een andere oplossing is hoor ik het graag. 

Het moet via de wifi want een internetkabel aansluiting is niet mogelijk. 

 

Alvast bedankt

Mvg Yari 

 

0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Internetverbruik bekijken van iemand anders

Je kan misschien aan de kotbaas eens vragen welk abonnement hij heeft. Zou toch minstens een Fiber 200 mogen zijn.

En hem misschien uitleggen dat er op de factuur bij het internet een code staat (letter + cijfers) en dat hij daarmee en met zijn paswoord kan opvragen hoeveel er verbruikt is. Via https://mijn.telenet.be. Heeft hij zijn paswoord niet meer? Dan kan hij op de locatie zelf een nieuw paswoord aanvragen via "paswoord vergeten".

En last but not least. Kotbaas heropvoeden dat het niet alleen incasseren is dat hij moet doen maar ook een beetje service geven. Gefrustreerde smiley