Beantwoorden
Yari
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Internetverbruik bekijken van iemand anders

Hallo netweters, 

 

Ik ben een student en zit op kot. 

In het gebouw waar ik op kot zit is er op iedere verdieping 1 router beschikbaar voor de 6 mensen van dat verdiep. 

Vanuit mijn kamer heb ik goede verbinding met het internet, ik heb alle strepen van het wifi-bereik dat je kan hebben.

Maar toch heb ik problemen met het internet, als ik iets moet opzoeken of downloaden duurt het super lang. 

 

Ik heb de kotbaas al gecontroleerd maar hij weet er zelf niet veel van. 

Is er misschien een manier waarop ik kan controleren of het internet verbruik eventueel op is ? 

Dat zou al veel verklaren. 

 

Of als er eventueel een andere oplossing is hoor ik het graag. 

Het moet via de wifi want een internetkabel aansluiting is niet mogelijk. 

 

Alvast bedankt

Mvg Yari 

 

0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Internetverbruik bekijken van iemand anders

Je kan misschien aan de kotbaas eens vragen welk abonnement hij heeft. Zou toch minstens een Fiber 200 mogen zijn.

En hem misschien uitleggen dat er op de factuur bij het internet een code staat (letter + cijfers) en dat hij daarmee en met zijn paswoord kan opvragen hoeveel er verbruikt is. Via https://mijn.telenet.be. Heeft hij zijn paswoord niet meer? Dan kan hij op de locatie zelf een nieuw paswoord aanvragen via "paswoord vergeten".

En last but not least. Kotbaas heropvoeden dat het niet alleen incasseren is dat hij moet doen maar ook een beetje service geven. Gefrustreerde smiley

Natuurlijk kan het ook zijn dat er teveel WiFi netwerken in de buurt zijn. Of dat jullie er met teveel tegelijk gebruik van maken enz. Daarom is WiFi niet aangewezen als internet echt noodzakelijk is en zeker niet als er meerdere gebruikers tegelijk zijn.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Yari
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Internetverbruik bekijken van iemand anders

Bedankt voor de reactie.

Zal hem nog eens contacteren 

0 Likes
SjCr
Professional Meerweter
Berichten: 114
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! Safespot WOW, overzichtelijk!

Internetverbruik bekijken van iemand anders

Dag @Yari

 

Ik vrees dat als je op een kot zit, waar ook andere mensen zitten, dat deze redelijk wat verdiepingen heeft?

Andere mensen die gebruik maken van hetzelfde WiFi netwerk kunnen jou op deze manier vertragen.

 

Zij willen voor dezelfde service gaan als jij, maar hun berichten moeten via WiFi een langere weg afleggen, hebben meer last van storingen en zullen daardoor ook meer re-transmissions hebben.

 

Kan je eens een speedtestje doen? Als je echt maar max 10 Mbps hebt dan kan het zijn dat je download limiet overschreden is. (met een Internet Fiber 200 is dit al wat lastiger, maar met Basic internet en 6 man is dit zo gepiept hoor!).

--------------------------------------------------------------
"There is never enough time to do it right the first time."
-- Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren. --
0 Likes
iTsvc
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Jij bent af! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Internetverbruik bekijken van iemand anders

Yari,

 

je kotbaas kan misschien ook aan de mensen die het netwerk hebben geïnstalleerd eens vragen of er een controle mechanisme kan ingesteld worden..

Mogelijk gebruikt 1 iemand zoveel dat je inderdaad amper nog normaal kan surfen..

When Clean Is Not Enough!
0 Likes