24748
netweters
|
152264
antwoorden
|
20686
vragen
|
sinds enkele dagen nieuwe modem DOCSIS 3.1 WIRELESS (DOCSIS) in huis.
Ik geraak niet op internet, enkel via wifree verbinding. Ik vermoed dat het zit in ipv4 waar ik bij wifree wel internet heb en bij de gewone verbinding niet.
heb alles al tig keren heropgestart, naar fabrieksinstellingen gebracht, pc geformateerd ... maar geen succes.
ik heb een telenet powerline maar ook via kabel geen verbinding.
Als ik een modemtest doe op 'mijntelenet':
verbinding via wifree: ipv6-verbinding niet gelukt.
gewone verbinding met de modem: ipv4 verbinding niet gelukt en ipv6 wordt niet ondersteund.
HELP!
Opgelost! Ga naar oplossing.
@jovdh schreef:sinds enkele dagen nieuwe modem DOCSIS 3.1 WIRELESS (DOCSIS) in huis.
Ik geraak niet op internet, enkel via wifree verbinding.HELP!
Heel waarschijnlijk is jouw nieuwe modem door Telenet nog niet (of verkeerd) geprovisioneerd.
Bel naar Telenet, of ga naar een Telenet center. Zorg ervoor dat je volgende gegevens bij je hebt:
zal ik doen. het bizarre is dat mijn laptop wel verbinding maakt. ik vraag me stilaan af of het niet aan de pc ligt...
update: er wordt een technicus langsgestuurd. Online oplossen zat er niet in. Modem is goed geprovisioneerd.
Het probleem is mogelijk opgelost.
Om zoveel mogelijk bekabeld te krijgen had ik een smartswitch geplaatst. Volgens de technicus geeft dat soms problemen omdat die zelf een ip-adres durft uitsturen wat dan conflict veroorzaakt in het huishouden.
Smartswitch vervangen door een 'domme' switch en nu hopen dat het daarmee opgelost is.
Hallo, kan het zijn dat je een Managed switch Level 3 bedoelt ? Indien je zou kunnen aangeven welk merk / model kan misschien iemand nakijken of je de DHCP hiervan niet kan afzetten.
Lijkt me goedkoper dan een nieuwe switch an te schaffen 🙂
goeiemorgen,
de 'telenet-man' heeft me een switch gegeven. Zouden geen kosten aan verbonden zijn. Dus ik moet geen nieuwe kopen.
Het toestel dat verbonden was was een tp-link model TL-SG108E.