Beantwoorden
a079253
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Powerline is verbinding kwijt na nieuwe modem

Heb sedert een maand een nieuwe Docsis3.1 wifi 6 modem en waar voorheen mijn powerline PG 9082 JG-Tn en zijn wifi broertje via de stroomkring voor een uitgebreid wifi signaal zorgden,  is sedertdien de connectie van deze powerlines weggevallen.  Zij zijn blijkbaar nog steeds in verbinding met elkaar  (volgens het witte lampje) en ik vind ze ook terug op Mijn telenet onder gehuurde toestellen maar daar staat de vermelding  "het toestel kan momenteel niet worden gedeactiveerd. Probeer later opnieuw "

Ik kan dus het signaal niet splitsen en het wachtwoord aanpassen want onder Modem, geavanceerde instellingen en wifi paspoort vind ik de powerlines niet terug.

Ik heb ze nu van de stroomkring verwijderd en de connectie metde modem weggenomen maar vind ze nog onder gehuurde toestellen met de vermelding " het toestel kan moementeel........"

kan er iemand helpen?

3 reacties
Ex-Netweter
 

Powerline is verbinding kwijt na nieuwe modem

Als je je powerlines wil blijven gebruiken heb je eigenlijk geen Telenet F@ST3896LG-TN nodig, dan ben je beter af met een Telenet CV8560E zonder Wifi.

Telenet verwoordt het zelfs zo op haar website: Opgelet, je kan Telenet 360° Wifi niet combineren met Wifi-boosters, Access Points of Powerlines van Telenet of andere merken.

Je kan wel het volgende proberen:

Als het bovenstaande niet lukt, wissel je best je huidige modem om naar een Telenet CV8560E zonder Wifi en probeer je dan opnieuw je powerlines in te stellen. Of koop je zelf een eigen Wifi-toegangspunt dat je centraal in je woning installeert en met een netwerkkabel op de Telenet-modem aansluit.

a079253
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Powerline is verbinding kwijt na nieuwe modem

Ik had dus voordien een CH465LG-TN modem die mij enkele keren in de steek heeft gelaten . In de telenet shop heeft men mij toen de nieuwe Docsis 3.1 gegeven.  Hiervan wilde ik het netwerk splitsen maar de veranderingen worden niet aanvaard omdat de powerlines niet kunnen gedeactiveerd worden.

De bestaande wifi in huis geeft mij een afdoend signaal naar de laptop on de keuken en de printer in het bureau,  maar de powerlines dienden om het signaal te versterken naar het tuinhuis voor de robotmaaier.  Indien ik dus deze modem wil behouden zal er niets anders opzitten dan de powerlines terug te brengen,  ik hou er nog steeds aan om het signaal in huis goed te behouden. 

Als ik het goed begrijp kan de huidige modem dus niet werken in combinatie met de powerlines of misschien wel indien ik het wifi signaal binnenshuis uitschakel.

Ex-Netweter
 

Powerline is verbinding kwijt na nieuwe modem

Als beide Wifi-netwerken redelijk ver van elkaar verwijderd zijn, kan dit misschien toch lukken.
Je kan eerst eens proberen de powerlines te resetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw te koppelen.
Als niets van mijn advies lukt, kan je de powerlines best terugbrengen.

Voor je robotmaaier moet je dan een andere oplossing zoeken.