Beantwoorden
Biscke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! It's your first party!

QNECT smart pluggen verstoren powerlines

Sinds vandaag de WiFi plug Qn-Wp04 van Qnect in huis.

Omdat ik min of meer wist waar ik aan begon 😖 eerst de wifi van die powerlans enkel 2.4Ghz gezet. Want 5Ghz werkt niet op Qnect. 

Alles werkt perfect. De wifi draait vlotjes, ik installeer de twee Qnects en ineens magisch wordt het huisje op de powerline rood. Malaiseverbinding alom.

Na ff zoeken, reconnecten, powerline verhuizen, blijkt dat als ik de Qnect er vlak langs uittrek, de connectie wel herstelt maar instabiel fluctueert van groen naar oranje en zelfs af en toe rood.

 

Als ik de tweede Qnect uittrek (die een kleine 7 meter van de powerline af hangt) is ineens alle wifi hersteld.

 

Bijzonder conflicterend probleem tussen de twee toestellen. 

Geen online oplossing gevonden dus wend ik me tot idealisten die graag mee puzzelen aan een betere wirelessworld.

 

De feiten:

 

1) de bekabeling in huis dateert volledig van 2017. 

2) de powerlines werken perfect zolang de Qnects niet insteken

3) Hoe dichterbij ik een Qnect bij een powerline insteek: hoe roder en dus slechter (tot volledig weg) de wifi wordt.

4) het 2.4Ghz en 5Ghz verhaal kan geschrapt worden, ik heb zelfs de modem op 2.4Ghz gezet om dit volledig uit te sluiten.

 

 

 

0 Likes
2 reacties
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

QNECT smart pluggen verstoren powerlines

vind niet veel info op het web maar vind het best vreemd (volg dit wel)

 

heb je er een idee van op welke frequentie die wifi plugs zitten?

 

zie bvb van TP-link plugs: 

433.92 MHz

 

powerlines van TLN zitten veel lager, vb 9073 > 2-50MHz

 

 

 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

QNECT smart pluggen verstoren powerlines

@Biscke  Dit wijst er effectief op dat die qnect in dezelfde wifi frequenties zit te morrelen in dit geval de 2.4 Ghz ofwel het signaal verstoort, de frequentie, waarmee op het electriciteitsnetwerk gewerkt wordt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes