Beantwoorden
Xivr2k6
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Sporadisch hoge latency tijdens gamen/remote desktop

Goedenavond,

 

Sinds eergisteren heb ik latency problemen (regio Diest) waar mijn wifi goed werkt maar af en toe ineens van 15ms naar 900ms piekt voor 2-5 seconden. Dit is merkbaar tijdens het gamen, maar ook tijdens het werken via remote desktop of bellen via wifi.

Ik heb geprobeerd te modem te resetten, de wifi router te resetten en de wifi repeater te resetten, maar niets helpt. Iemand nog een idee wat ik kan proberen?

 

Mvg

0 Likes
1 reactie
CiaranBE
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Wat een systeem! Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk!

Sporadisch hoge latency tijdens gamen/remote desktop

Komt dit probleem alleen voor bij WiFi, of ook met de kabel? (Kijk ook even of dit niet aan het toestel ligt door het te testen op bv. uw telefoon.)

 

Indien het alleen met WiFi voorkomt kan dit mogelijk komen door dat het kanaal van uw WiFi overlapt met andere WiFi netwerken in de buurt.

Dit kan je nakijken door een "WiFi analyzer" app te downloaden en te kijken hoeveel WiFi netwerken er op elk kanaal zitten.


Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren indien u vraag is beantwoord zodat anderen met hetzelfde probleem makkelijk een oplossing kunnen vinden.

0 Likes