Beantwoorden
Patjes
Freshman Beetjesweter
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Snelheid met eigen AP versus AP Telenet AP7465CE-TN

Ik heb al jaren de telenet modem type AP7465CE-TN en daarachter heb ik 2 acces points (wifiboosters)van telenet type AP7465CE-TN die verdeeld staan in huis.
Alles is aangesloten met cat5 kabel.
Mijn internet dekking is goed.
Maar met de upgrade maar 500Mbps wil ik ook deze snelheid ook graag via mijn AP.
Modem haalt nu een 480Mbps, maar de 2 AP halen maar een 240Mbps ? (gemeten met speedtest)

Ben dan maar aan testen met andere AP nl. Ubiquiti UniFi U7-lite en de TPlink EAP-650 desktop.
De TPlink EAP-650 desktop geeft zeer goede resultaten ivm snelheid (470Mbps) en dekking en met deze wil ik wel verder.
MAAR deze TPlink werkt niet zo goed samen met de telenet modem ivm 1 netwerk.
Deze TPlink heeft dezelfde SSID en wachtwoord als de telenet modem.
Moet telkens op mijn iPhone de wifi uit/aan zetten om op het netwerk van de TPlink of Telenet te komen.
Wat kan ik hier op aanpassen of gaan deze nooit goed samen werken.

Maar kan ook een nieuwe modem (type F@ST3896LG-TN) en 2 wifi-pods installeren.
Deze wifi-pods worden dan aangesloten met een van kabel.
En dan hebben we wel 1 netwerk.
MAAR welke snelheid halen de wifi-pods en hebben deze een goede dekking ?

Welke oplossing raden jullie mij aan.
Hoe kan ik 1 of 2 AP van ander merk integreren tot 1 netwerk met de telenet modem.

Alle hulp is welkom  🙂

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Telenet en AP ipv de telenet AP

1 reactie
Janneke_Dust
Experienced Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 Vraagbaakkampioen!

Snelheid met eigen AP versus AP Telenet AP7465CE-TN

Als je een vlotte overschakeling wil tussen de verschillende AP's dan is een MESH netwerk nodig. Anders is het behelpen met WiFi uitschakelen en terug inschakelen.

Dan blijft nog de keuze of het Telenet MESH netwerk neemt of voor een zelf gekozen netwerk.

Voor een zelf gekozen MESH netwerk schakel je best de WiFi van de Telenetmodem uit.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.