Beantwoorden
De_Lange
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Telenet modem + access point + Sonos

Hallo allemaal!

 

Even mijn situatie uitleggen: op de benedenverdieping staat mijn modem/router en op en eerste verdieping staat een telenet access point . Ik heb 1 netwerk dus netwerknaam van modem en AP zijn hetzelfde. Over het ganse huis zijn Sonos boxen verdeeld en sommige maken contact met AP en anderen dan weer rechtstreeks met modem.

 

Nu valt het mij precies op dat mijn internet soms uitvalt als gevolg van mijn sonos installatie. Ik heb hier een sonos component die bekabeld is en de rest loopt gewoon via mijn wifi. Ik heb al heel wat gelezen over sonos/internet en AP's maar geraak er niet wijzer uit. Men zegt dat je maar 1 connectie mag hebben, dus niet via een AP. Ook werk je best maar met 1 bekabelde component, wat ik al wel heb.

 

Zijn er nog mensen die sonos hebben geïnstalleerd zowel geconnecteerd aan modem en AP? Of wat is de beste oplossing hiervoor?

 

Het valt me trouwens ook op als ik ga kijken naar de IP adressen in de sonos app en deze ook bekijk in de telenet app, dat er in de telenet app staat dat er een bepaalde box via ethernet kabel verbonden is, maar dat is zo in werkelijk niet aangezien die via wifi verbonden is. Vanwaar dit verschil? Bij "mijn telenet" zie ik trouwens alle boxen staan bij de signalen, bij de telenet app maar enkelen.

 

Iemand die me verder kan helpen?

0 Likes
1 reactie
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7767
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet modem + access point + Sonos

Het is een complex gegeven Sonos. Onderling maken die connectie voor het doorsturen van de muziek maar niet voor het doorsturen van de commando's.

Stel je een reeks sonos voor. A --> B --> C --> D. A verbonden met de kabel naar router/AP 1.

Je zal commando's zoals luider, stiller enz. kunnen doorsturen zolang je met uw afstandsbediening (wat het ook is,AB, smartphone enz.) binnen het bereik bent van AP1. Het geluid van de Sonos wordt los van uw Wifi netwerk verstuurd van A naar D eventueel via B en C. (Als ze in elekaars bereik zijn). Maar ben je met je afstandsbediening bijvoorbeeld bij D en dat punt is te ver van uw Wifi AP 1 dan kan je uw Sonos niet meer bedienen. Je kan wel een extra AP zetten in die buurt maar je mag dan niet uw Sonos D met uw AP verbinden, niet draadloos, niet bekabeld. Er mag inderdaa maar 1 Sonos al of niet bekabeld met uw netwerk verbonden zijn.

Dus kort gezegd Sonos heeft zijn eigen netwerk om te streamen en streamt niet via de WiFi maar is wel verbonden met uw netwerk via Wifi of kabel voor de commando's.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes