Beantwoorden
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

WIGO S 3GB wat als internetvolume is opgebruikt?

Hey,

 

Ik ben van plan om in de komende weken over te schakelen op WIGO S.

Mijn oog viel op de 3GB variant. Deze heeft 200GB volume.

 

Wat als dit volume opgebruikt is?

- Surf je dan op verlaagde snelheid verder?

- Of ben je verplicht om volume blokken bij te kopen?

 

Voorlopig stream ik erg veel, ook de tv via Yugo, maar daar ga ik dus van afstappen.

Wel game ik regelmatig....Zou dit wat veranderen aan het volume verbruik?

 

Met Yugo door het streamen zit ik gemiddeld aan 250 per maand...en dan heb ik nog geen games gedownload 🙂

0 Likes
10 reacties
JongeKet
Freshman Meerweter
Berichten: 50
Say what?! On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

WIGO S 3GB wat als internetvolume is opgebruikt?

Normaal zou je gewoon mogen verder doen maar aan een verlaagde snelheid. Misschien kan dit je helpen? 

 

Groetjes,

JongeKet

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

WIGO S 3GB wat als internetvolume is opgebruikt?

@TMCLS93  Als je nu al weet dat je maandelijks 250 GB verbruikt is het niet verstandig om over te schakelen naar een abonnement met maar 200 GB aan volume. Komt erop neer dat je na een goede 3 weken op verlaagde snelheid zit. Je kan dan eventueel blokken bijkopen aan 5€ voor 25 GB. Dit komt erop neer dat je om rond te komen maandelijks 10€ extra volume nodig hebt. Daardoor kost je abonnement 84.55 + 10 = 94.55€. Is een ander abonnement dan niet meer aangewezen?

Zolang je maar 50 of 75 GB moet bijkopen is het nog voordelig anders kijk je best uit naar de gewone Wigo.

Aan jou de keuze.

Succes.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

WIGO S 3GB wat als internetvolume is opgebruikt?

Ik weet niet welk abonnement het beste is, tis maar, ik ben maar alleen ook eh 🙂 en Yugo is eigenlijk wat overkill heb ik gemerkt, mobiele data gebruik ik max 2GB per maand, meestal zelfs maar 1.5. Bellen doe ik meestal over Whatsapp/messenger, en het hele streamings verhaal, heb ik een kans gegeven, werkt goed, maar mijn Nvidia shield heeft het begeven dus daarom zou ik vanaf heden liever een TV box huren.

 

Wel heb ik recht op sociaal tarief van +- €18 dus dat veranderd ook veel qua prijs dan, maar daarmee is de juiste abonnementsvorm nog niet gekozen eh... 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

WIGO S 3GB wat als internetvolume is opgebruikt?

@TMCLS93Het sociaal tarief blijft gelden, wel in de gaten houden dat ze dit goed overzetten. Zeker vermelden als je de overstapt doet. Na de overstap eventueel eens bellen tijdens de werkuren naar 0800 66 051, die kunnen dit direct in orde maken. Die extra volumeblokken die kan je aan en afzetten. In mijn ogen zolang je binnen je verbruik blijft van 200GB met eventueel 2 extra volumeblokken lijkt dit mij een goed abonnement voor jou.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

WIGO S 3GB wat als internetvolume is opgebruikt?

@igvfer ja ik denk dat ook. Ik zou ook naar Wigo 9 kunnen gaan, maar met Wigo 3 en 2 volume blokken van 25GB = €10 Zzit ik nog altijd €10 goedkoper.

0 Likes
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

WIGO S 3GB wat als internetvolume is opgebruikt?

Plots komt Orange weer in de buurt 😉 echt jammer dat Telenet enkel bij YUGO en de All internet abo's onbeperkt internet aanbiedt....:( Bij Telenet is als ik mijn verbruik zo bekijk en de prijs natuurlijk ook enkel Yugo interessant, de andere pakketten zijn ofwel te duur voor mij persoonlijk (ik ben maar alleen) ofwel met FUP, ofwel met diensten erin dat ik niet gebruik, ik denk dan aan de bundels met vaste lijn in.

 

Ik hoop echt dat Telenet in de toekomst enkele zaken anders gaat aanpakken:

 

1. Vaste lijn uit de pakketten halen en deze als optioneel maken zodat je ze er altijd nog kan bijvoegen als dit nodig is.

 

2. De FUP verhogen van 150-200 naar onbeperkt ofzo, en enkel verschil maken in de snelheid.

Bijvoorbeeld: Naast de Basic internet en de All-in formule met 300mbps nog een All-in formule met 150mbps. Zo heb je als klant nog meer keuze als je niet de behoefte hebt om het snelste te nemen, maar ook weer niet het basis internet wil.

 

Echt jammer dat ik geen andere opties heb dan Yugo in mijn geval....Want meer betalen voor minder, da's natuurlijk niet de bedoeling.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

WIGO S 3GB wat als internetvolume is opgebruikt?

@TMCLS93  Wel zeker navraag doen wat je sociaal tarief korting exact is bij een andere provider. Telenet geeft een extra korting op het internetgedeelte wat andere providers niet doen. Die geven enkel 8.4€ op de telefonie of gsm lijn en max. 3.1€ op de gesprekken. Dus max. 11.50€. Jij hebt nu 18.08€



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

WIGO S 3GB wat als internetvolume is opgebruikt?

Correctie, is op het kabelgedeelte dat Telenet dit doet 🙂

 

8.40 op internet

3.10 op Mobiel/vaste lijn

en 6.58 op de kabel 

 

Maar dan nog is het duurder voor mij om over te stappen naar een andere product bundel van Telenet. Heb alles al goed vergeleken. 

0 Likes
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

WIGO S 3GB wat als internetvolume is opgebruikt?

@igvfer maar dan nog, als ik Wigo 3GB neem met de fup van 200GB = €84,55 - €18.08 = €66.47

 

Dus, betaal ik meer als nu voor minder. Nu heb ik Yugo S. Ofwel zit ik met de fup, ofwel is het te prijzig waarbij diensten in je pakket zitten dat ik niet gebruik.

 

Ik gebruik geen vaste lijn ☺️

0 Likes
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

WIGO S 3GB wat als internetvolume is opgebruikt?

Na contact gehad te hebben met Orange hebben ze me bevestigd dat sociaal tarief bij hen NIET meer mogelijk is op mobiele abonnementen.

Enkel nog op de combinatie internet en/of TV + vaste lijn....

 

Dit voor een bedrag van 8.40 dus is het verschil tussen Telenet Yugo en Love Trio met bv Go Plus of Go intense echt verwaarloosbaar....

 

2020-07-13.png

 

En ohja, heb gemerkt dat hun klantendienst echt niet hetzelfde service level heeft als Telenet.

Zeker 4x moeten terugbellen omdat de doorverbinding niet lukte + lang in wacht gestaan ook telkens.

 

Ook hier geldt het advies: Het gras is niet (altijd) groener aan de overkant.

Dus heb nu de Android TV box (Xiaomi mi S besteld voor €15 bij Telenet.

 

Zijn er personen die deze hebben?

Ikzelf heb steeds de Nvidia Shield gebruikt, maar doordat deze stuk is gegaan wou ik toch voor een goedkoper alternatief gaan.