Beantwoorden
amandus88
Experienced Meerweter
Berichten: 79
Goed bezig! Say what?! On a roll... Dat loopt vlotjes.

Welk zijn de ideale instellingen voor WiFi op modem?

Wij zijn verhuisd naar de kust en sindsdien hebben we net wat problemen met internet.

Volgens technieker is er geen probleem daar de modem niet uit dienst geweest is. Toch af en toe geen internet via LAN. Ook bij wifi ondervind ik problemen. Technieker zei dat ik maar moest zoeken welke kanalen er best waren. Heb wifi analyser geïnstalleerd en zie nu dat de kanalen 6 en 11 af en toe buiten bereik vallen. Kanaal 60 idem en kanaal 40 komt af en toe op. Ik heb ook verbinding van mijn thermostaat met wifi en tussen 7 en 13 uur vandaag is de verbinding reeds 11x verbroken.

In mijntelenet kan je de modem op verschillende kanalen instellen of automatisch. Wat zijn de juiste instellingen of hoe kan men de problemen verhelpen?

0 Likes
5 reacties
Bielgeets
Experienced Weetjesweter
Berichten: 27
Smile! Say what?! On a roll... De 3 wijzen!

Welk zijn de ideale instellingen voor WiFi op modem?

Hoe lang valt het internet uit : Als het 5 minuten duurt of meer en je hebt een witte modem (HGW) kijk dan eens tijdens het wegvallen van het internet , of de modem uit zichzelf niet opnieuw opstart (eerst 3 lampjes die een na een groen worden , dan 1 wit lampje bij terug signaal)

Ik heb deze  uitval ook gehad toen mijn modem nieuw was , vooral bij het inloggen van meerdere apparaten.

Na een 3-tal weken was de miserie van de ene dag op de andere over , en nu heb Ik al sedert 2 jaar constant signaal. Misschien heeft men bij Telenet gezien dat er vele dropout's waren en heeft men ,op afstand, de parameters van mijn modem iets bijgesteld.

0 Likes
amandus88
Experienced Meerweter
Berichten: 79
Goed bezig! Say what?! On a roll... Dat loopt vlotjes.

Welk zijn de ideale instellingen voor WiFi op modem?

Beste Bielgeets

Ik heb nog een zwarte modem en mij is het nog niet opgevallen dat hij herstart. Volgens mij ligt het aan de kanalen. alle kanalen vallen soms uit maar niet gelijktijdig.  In mijn Telenet staat nu kanaal 6. vandaar mijn vraag naar de instellingen

0 Likes
Bielgeets
Experienced Weetjesweter
Berichten: 27
Smile! Say what?! On a roll... De 3 wijzen!

Welk zijn de ideale instellingen voor WiFi op modem?

Ik denk toch dat er iets aan de modem is als zowel de 2.4 Ghz , de 5 Ghz band en de lan uitvallen.Mocht Je nog ergens een router liggen hebben kan Je die even aansluiten op de modem en dan trachten te connecteren met die router.Je moet dan wel via Mijn Telenet  de wifi op de telenet modem-router volledig uitschakelen en dan de modem herstarten.

De router die Je achter je modem schakelt moet als accespoint ingesteld worden, dus met een vast ip (ipv DHCP) in de range van uw modem : vb 192.168.0.3

Als Je dan nog uitval hebt van internet zal er normaal een nieuwe modem moeten geinstalleerd worden!

0 Likes
amandus88
Experienced Meerweter
Berichten: 79
Goed bezig! Say what?! On a roll... Dat loopt vlotjes.

Welk zijn de ideale instellingen voor WiFi op modem?

Het sis niet dat er geen lan verbinding is maar soms geen reactie op gevraagde pagina's en af en toe melding "geen internet".

Wat mij verwonderd is dat de wifi kanalen wegvallen. Juist daarom mijn vraag naar vaste kanalen kiezen of op automatisch. Ik weet niet wat het verschil is

0 Likes
amandus88
Experienced Meerweter
Berichten: 79
Goed bezig! Say what?! On a roll... Dat loopt vlotjes.

Welk zijn de ideale instellingen voor WiFi op modem?

Heb nu bij de modem zowel de 2,4 als de 5GHz op auto gezet. Er is ook een wifi verbinding met mijn thermostaat. Hier kan ik goed bijhouden als het wifi signaal wegvalt.

Morgen pas ik instellingen aan zodat onmiddellijk een email komt als verbinding verbroken of hersteld wordt

Dus wordt vervolgt

0 Likes