Beantwoorden
MarcVI
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Jij bent af! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

WiFree niet mogelijk op modem

Misschien nuttig voor andere Telenet klanten:

Als ik thuis WiFree netwerk koos, kreeg ik enkel mogelijkheid een wachtwoord in te geven, geen gebruikersnaam. Dus kreeg ik nooit verbinding. Elders lukt dat wel.

Na getwitter met Telenet heb ik mijn Telenet modem naar fabrieksinstellingen ge-reset.

Werkte plots wél.

Tot ik de privé SSID opnieuw uitschakelde. Terug naar af.

 

Dus:

Draadloos signaal : AAN

Persoonlijke wifi (private SSID) : UIT

Homespot : AAN

 

Opnieuw getwitterd met Telenet. Zou 'normaal' zijn.

Dat is het NIET.

Mijn privé WiFi op Telenet modem gebruik ik niet. Waardoor ik anderen in de buurt toegang tot WiFree via die modem ontzeg.

Ik zal niet de enige zijn die op die manier onbedoeld WiFree ontzeg aan anderen terwijl ik er zelf elders kan van profiteren... behalve bij klanten die hetzelfde doen als ik. Bvb omdat we/ze een eigen beveiligd WiFi netwerk hebben opgezet.

 

Dit klopt niet. Het al dan niet gebruik maken van de mogelijkheid om een privé WiFi op de Telenet modem op te zetten, mag voor andere klanten geen gevolgen hebben, toch?

Men ging 'het doorgeven'.

 

Edit: Homespot werkt wél met die instellingen.

Tags (2)
17 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

WiFree niet mogelijk op modem

Het is sinds jaar en dag zo dat als je een Home Gateway hebt en je zet je eigen wifi uit je dan ook geen gebruik kunt maken van de Homespots en WiFree ergens anders of thuis. Of dit zou recent moeten veranderd zijn. Je zal dus niet op je eigen Homespot  - WiFree niet kunnen, buren wel als ze Telenet klant zijn en hun eigen WiFi niet uit zetten dan kunnen ze bij u er wel op, maar jij lekker niet (thuis niet en ergens anders ook niet Gefrustreerde smiley ) 

Al zie ik het nut niet om je eigen WiFi uit te zetten. Zelfs niet om gezondheidsredenen want er zijn andere radiofrequente stralingen genoeg zodat dit van je eigen router niet veel meer zal uitmaken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MarcVI
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Jij bent af! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

WiFree niet mogelijk op modem

Ik vrees dat je mijn post totaal niet gelezen hebt.

0 Likes
MarcVI
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Jij bent af! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

WiFree niet mogelijk op modem

Misschien eens een tekeningske bij maken.

 

In mijn openingspost schreef ik

Draadloos signaal : AAN
Persoonlijke wifi (private SSID) : UIT
Homespot : AAN

 

Dat zorgt ervoor dat ik Homespots en WiFree open zet en geeft me het 'recht' om op WiFree, Hot- en Homespots te surfen. Dat werkt ook en dat doe ik ook. Regelmatig. Bij voorkeur WiFree, want aanmelden gaat vlotter (niet via een door Homespot geopende internet browser waar je elke keer - soms lang - moet op wachten).

 

Ik zet het PERSOONLIJK WiFi van die modem uit. Ik hoef die niet. Omdat ik een eigen router op een beter geplaatste locatie gebruik die me ook nog meer beveiligingsinstellingen en een persoonlijke cloud mogelijk maakt. Dat heeft geen invloed op het 'recht' voor mijn toegang tot WiFree en andere spots. DIE WERKEN dus PERFECT.

Die persoonlijke WiFi is het netwerk waar niemand anders toegang toe heeft. Bekabeld of draadloos. Daar heeft niemand zaken mee. Het is een stukje technologie in de modem dat me toelaat om hem als mijn persoonlijke router te gebruiken. En die zou geen invloed mogen hebben op al wie zich via het publiek deeltje van die modem/router aanmeldt op WiFree of Homespot die hij uitstraalt. Of ik die persoonlijke gebruik of niet.

Dat klopt voor de Homespot toegang. Die werkt. Voor mij en iedereen.

Het is de WiFree die mee uitgeschakeld wordt op die modem door het uitschakelen van de persoonlijk WiFi. Dus pech voor de Telenet klanten in de buurt. Ze zullen het moeten doen met de Homespot op mijn modem of op zoek gaan in de buurt naar eentje die wel WiFree doorlaat.

 

Mijn persoonlijk netwerk op die modem mag geen invloed hebben op de WiFree van diezelfde modem. Noch omgekeerd.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

WiFree niet mogelijk op modem

 

En ik zie dit:

Deze optie zet alleen je persoonlijk draadloos internet (Wifi) uit. Je homespot-signaal blijft wel aanstaan. Je surft dus nog altijd via de Telenet-homespots. Handig als je onderweg bent. Helemaal geen Wifi-signaal meer in huis? Zet dan draadloos signaal uit.

 

Wat is eigenlijk het verschil tussen WiFree en homespot? Dat je bij WiFree automatisch inlogt en bij Homespot moet je telkens je login/paswoord ingeven. Voor de rest geen verschil, max. aantal, max. GB enz. blijven hetzelfde. Dus ik zie niet echt het probleem voor iemand die er gebruik wil van maken.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MarcVI
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Jij bent af! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

WiFree niet mogelijk op modem

Als je draadloos signaal uitzet, zet je automatisch ook Homespot uit. Probeer maar. Geen Homespot zonder draadloos signaal. En uiteraard ook geen draadloos privé meer. Logisch.

 

Net om draadloos privé netwerk apart uit te schakelen bestaat die specifieke optie. Als ik me goed herinner kon dat vroeger niet.

 

Als je liever elke keer opnieuw dient aan te melden op Homespots in plaats van eenmalig op WiFree moet je dat zeker doen. Niemand houdt je tegen.

Een mens vraagt zich af waarom ze dat bij Telenet moesten uitvinden... Smiley Verrast

Maar misschien is Homespot wel geen lang leven meer beschoren nu het kan via EAP?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

WiFree niet mogelijk op modem


@MarcVI schreef:

Als je draadloos signaal uitzet, zet je automatisch ook Homespot uit. Probeer maar. Geen Homespot zonder draadloos signaal. En uiteraard ook geen draadloos privé meer. Logisch.

 

Net om draadloos privé netwerk apart uit te schakelen bestaat die specifieke optie. Als ik me goed herinner kon dat vroeger niet.

 

Als je liever elke keer opnieuw dient aan te melden op Homespots in plaats van eenmalig op WiFree moet je dat zeker doen. Niemand houdt je tegen.

Een mens vraagt zich af waarom ze dat bij Telenet moesten uitvinden... Smiley Verrast

Maar misschien is Homespot wel geen lang leven meer beschoren nu het kan via EAP?


Er is in elk geval verandering op komst. Welke weet ik niet maar ik ben uitgenodigd om deel te nemen aan een proefproject op dat vlak. Wat het inhoudt weet ik nog niet maar dat kom ik wel te weten eerstdaags..

EAP werkt eigenlijk ook via het homespot signaal maar is als uitbreiding bedoeld om niet telkens te moeten inloggen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MarcVIM
Professional Meerweter
Berichten: 179
Nieuwe TV-theek? Warming up? BINGO! De volle 100!

WiFree niet mogelijk op modem

De technici bij Telenet zijn 'er mee bezig'. Blijkbaar is mijn modem de enige... of is er niemand die het tot nu toe rapporteerde. Zou kunnen, want wellicht zijn er niet veel klanten die hun privé draadloos netwerk uitzetten en dan ook nog eens gaan testen of WiFree op hun modem nog werkt. Ze denken dan misschien dat er geen probleem is terwijl ze eigenlijk de WiFree op de modem van een gebuur gebruiken. Ik heb zo geen geburen Man Knipoog.

Telenet bevestigt dat dit niet normaal is want dat je privé draadloos netwerk geen invloed mag hebben op het gebruik van WiFree door anderen.

 

P.S.: Ik post nu onder een nieuwe naam want mijn vorig account is niet meer bereikbaar: ofwel worden mijn inloggegevens geweigerd of kom ik telkens op een scherm om mijn profiel te vervolledigen en raak niet meer verder. Wellicht omdat ik in mijn vorig profiel een antwoord-mailadres opgaf dat niet identiek is aan dat waarmee ik aanmeld?

0 Likes
iRo212
Freshman Meerweter
Berichten: 49
YUGO op Android TV It's your ninth party! De vernieuwde WIGO? Safespot

WiFree niet mogelijk op modem

Je bent zeker niet de enige met dit probleem! Ik heb identiek hetzelfde probleem met mijn thuis-netwerk!

Als het persoonlijk wifi signaal uit staat, werkt WiFree ook niet meer!

0 Likes
MarcVIM
Professional Meerweter
Berichten: 179
Nieuwe TV-theek? Warming up? BINGO! De volle 100!

WiFree niet mogelijk op modem


@iRo212 schreef:

Je bent zeker niet de enige met dit probleem! Ik heb identiek hetzelfde probleem met mijn thuis-netwerk!

Als het persoonlijk wifi signaal uit staat, werkt WiFree ook niet meer!


Dank om dat met ons te delen. Ligt dus blijkbaar niet aan de specifieke modem die bij mij thuis staat.

0 Likes
MarcVIM
Professional Meerweter
Berichten: 179
Nieuwe TV-theek? Warming up? BINGO! De volle 100!

WiFree niet mogelijk op modem

Ik kreeg deze week telefoontje van Telenet met de melding dat o.a. mijn modem een update had gekregen waardoor dit zou opgelost zijn en de vraag om dat uit te testen.

Dus ik Persoonlijke WiFi UIT gezet.

Pech: WiFree opnieuw niet actief.

Dus niet opgelost.

0 Likes
iRo212
Freshman Meerweter
Berichten: 49
YUGO op Android TV It's your ninth party! De vernieuwde WIGO? Safespot

WiFree niet mogelijk op modem

Igvfer: weet je ondertussen al meer van deze 'veranderingen'?

0 Likes
MarcVIM
Professional Meerweter
Berichten: 179
Nieuwe TV-theek? Warming up? BINGO! De volle 100!

WiFree niet mogelijk op modem

Gisteren nog eens gebeld geweest door Telenet technieker.

Bleek dat de bug wel uit de modem/router gehaald is, maar dat die nog niet luisterde naar wat ik selecteerde op Mijn Telenet.

Men zou dat spoedig oplossen.

M.a.w. als je Persoonlijke WiFi uitschakelt op je modem/router, zal zijn WiFree nu toch beschikbaar blijven. (Natuurlijk moet Draadloos Signaal aan staan. Maar dat is altijd al nodig geweest als je zelf in België gebruik wil maken van WiFree en Homespot.)

Vermoedelijk is dat probleem dus stilaan de wereld uit.

 

Niet dat het een groot probleem was, want blijkbaar was ik de enige en eerste die dit gemeld heeft terwijl het op alle modems van toepassing was. Maar ja, wie gebruikt er nu NIET de Persoonlijke WiFi op de modem maar wél diens WiFree!? (Ik dus, wegens eigen netwerk achter Telenet modem en af en toe op WiFree om port forwarding en andere toestanden te testen)

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

WiFree niet mogelijk op modem


@iRo212 schreef:

Igvfer: weet je ondertussen al meer van deze 'veranderingen'?


Ondertusen is de test periode voorbij en komt het erop dat de Telenet mobile app er zelf voor zorgt dat je of Wifree (of ander door jou toestel gekende netwerken) of via mobiele data verbindt afhankelijk van wat het sterkste of beste signaal is. Gewoon de mobile app downloaden of upgraden. Iets gelijkardig zat al in samsung smartphones.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
iRo212
Freshman Meerweter
Berichten: 49
YUGO op Android TV It's your ninth party! De vernieuwde WIGO? Safespot

WiFree niet mogelijk op modem

MarcVIM: deze bug is bij mij nog altijd aanwezig.. Nog altijd niet opgelost!
0 Likes