Beantwoorden
julien
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Dat loopt vlotjes. Jij bent af! Twee handen vol! Leesbeest!

Wifi in de tuin

Even de situatie schetsen:

We zijn Telenet klant, dus hebben een telenet modem om WiFi. Aan de andere kant van onze garage heb ik een eenvoudig cisco access point gehangen om ook in de keuken en het begin van de tuin wifi te hebben.

Aangezien ik vaak in NL en FR ben wilde ik ook graag een FON account, dus kocht ik me een Fonera 2.0n die in het begin van de garage hangt.

Wanneer we op ons terras zitten hebben we heel slechte wifi ontvangst. Ik zou nu 1 van beide AP's tegen de binnenkant van de achtergevel hangen maar stroom naar daar krijgen is nogal lastig.

Nu is de vraag: kan ik een "power over ethernet injector" aanschaffen (eender welke?) en deze tussen de kabel naar het verste AP steken?

Is er een manier om te weten te komen welke van beide AP's (cisco of fonera) het verste bereik heeft?
0 Likes
2 reacties
Nathan
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pionier

Wifi in de tuin


@julien schreef:
Even de situatie schetsen:

We zijn Telenet klant, dus hebben een telenet modem om WiFi. Aan de andere kant van onze garage heb ik een eenvoudig cisco access point gehangen om ook in de keuken en het begin van de tuin wifi te hebben.

Aangezien ik vaak in NL en FR ben wilde ik ook graag een FON account, dus kocht ik me een Fonera 2.0n die in het begin van de garage hangt.

Wanneer we op ons terras zitten hebben we heel slechte wifi ontvangst. Ik zou nu 1 van beide AP's tegen de binnenkant van de achtergevel hangen maar stroom naar daar krijgen is nogal lastig.

Nu is de vraag: kan ik een "power over ethernet injector" aanschaffen (eender welke?) en deze tussen de kabel naar het verste AP steken?

Is er een manier om te weten te komen welke van beide AP's (cisco of fonera) het verste bereik heeft?

Eerst moet je nagaan of je AP wel POe ondersteund.
Anders zal je AP enkel rook verdelen.

 

 

^Spelfouten mogelijk^
0 Likes
julien
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Dat loopt vlotjes. Jij bent af! Twee handen vol! Leesbeest!

Wifi in de tuin

Ondertussen een andere, gratis, oplossing gevonden.

 

Het FON AP is verplaatst naar achter, daar waar de D-link hing. De D-link is op pensioen.

Aangezien de Fonera 2.0n een veel groter bereik heeft dan de D-link is er nu WiFi op het terras. Alleen jammer voor passanten die nu veel minder kans hebben om in te kunnen loggen op mijn fonspot.

0 Likes