Beantwoorden
Helena2pt0
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Wifi netwerk plots vervangen door ander wifi netwerk

Na maandenlange problemen met wegvallende en erg wispelturige wifi, splitste ik in juni van dit jaar ons wifi netwerk op in twee delen (5 en 2.4 GHz). Resultaat was bevredigend. 

Begin deze week zag ik de twee netwerken niet meer in het lijstje met beschikbare netwerken staan, maar wel een nieuwe netwerk. Weer eentje van de buren dacht ik.

Even checken waar mijn netwerken naartoe waren op Mijn telenet. Staat dat vreemde netwerk daar plots als mijn enige netwerk: andere naam, ander wachtwoord. Hoe kan dat? Is dat wel mijn netwerk?

0 Likes
2 reacties
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Wifi netwerk plots vervangen door ander wifi netwerk

Misschien heeft iemand u logingegevens van Telenet achterhaal. Wat je best kan doen is uw wachtwoord van telenet wijzigen. Nadeel hiervan is dat je op al uw toestellen waar uw email is ingesteld staat dit wachtwoord moet aanpassen. Ook opgeslagen wachtwoorden in uw browsers moeten worden aangepast.

Best kan ook je netwerk een eigen SSID geven. Dus niet de originele letters en cijfers van telenet laten staan. Je kan dit wijzigen via mijn telenet.

 

Ik spreek uit ervaring wat wachtwoorden achterhalen betreft. Er is hier in mijn buurt namelijk een Telenet installateur aan het werk die bij elke installatie hetzelfde wachtwoord instelt. Drie mensen in mijn gebouw hadden hetzelfde wachtwoord. Let daar dus me op.

 

 

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
Helena2pt0
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Wifi netwerk plots vervangen door ander wifi netwerk

Ik heb het nieuwe netwerk een nieuwe naam gegeven, en weer opgesplitst in 2 netwerken, plus nieuw wachtwoord. Maar de vraag blijft hoe het mogelijk is dat mijn jarenlang gebruikte netwerk niet meer te zien is en er plots een nieuw netwerk opduikt..?

0 Likes