Beantwoorden
Simon4
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Wifi-powerline doet niets

Wanneer ik de wifi powerline insteek, gaan eerst de oranje pijltjes branden, dan even kort de groene en dan vallen alle lichtjes geheel uit en diet hij niets meer. Heb al meerdere stopcontacten geprobeerd, is hier een oplossing voor?

0 Likes
4 reacties
Ex-Netweter
 

Wifi-powerline doet niets

@Simon4 

 

Gebruik je die van Telenet of van een ander merk?

 

Betekenis lichtjes powerline-adapters Telenet

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/betekenis-gekleurde-lampjes-op-powerline-adapter/

 

Installatie powerline-adapters Telenet

https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/guide/wifi-powerline-adapter-installeren

 

Mocht het power-lichtje helemaal niet branden - gelijk welk stopcontact - dan zal je je powerline-adapter(s) moeten vervangen, vrees 'k.

 

Ik kan het uiteraard ook mis hebben, en misschien dat een Krak je verder kan helpen.

Simon4
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Wifi-powerline doet niets

Dan vermoed ik dat het tijd wordt om deze te vervangen. We hebben inderdaad de powerline van telenet zelf, en het Power lichtje valt telkens uit nadat de powerline verbonden geraakt met de modem. Bedankt voor je reactie!

0 Likes
DylanB
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Wereld gedichtendag A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Wifi-powerline doet niets

Hey Simon,

 

Ik veronderstel dat de powerline wellicht niet defect zal zijn naar de beschrijving dat je geeft. Lijkt mij eerder dat de led status op off staat. Je kan deze aanzetten ofwel via mijn telenet of door op beide rechterknoppen (wifi on/off en wps) samen 10 seconden in te drukken. als je ze insteekt en branden op dat moment wel dan lijkt dit geen defect. Je kan ook altijd een wifi analyzer (app) op uw smartphone plaatsen en daar kijken hoeveel ssid (netwerknamen) je ziet. Je zou er moeten 4 hebben (2.4Ghz en 5Ghz) uit modem en wifipowerline. Mvg 

Dylan

Simon4
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Wifi-powerline doet niets

Dag Dylan,

 

Dat dacht ik eerst ook en heb ik dan ook geprobeerd, maar de powerline werd helemaal niet gedetecteerd en ook de ethernet kabel die ermee verbonden zat gaf geen verbinding. We zijn ze dan gisteren gaan omwisselen en nu werkt alles weer perfect.

Simon