Beantwoorden
XanderC
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Wifi verbinding valt regelmatig weg op IP-camera

Hallo iedereen,


Ik heb thuis de witte doc 3 wireless modem, deze beheert al het verkeer op mijn netwerk, maar deze zorgt echter ook al enige tijd voor een paar problemen met de verbinding met sommige apparaten.

Ik heb een ip-camera, verbonden via WiFi, die beelden uploadt naar een ftp-server op mijn netwerk.
Het probleem hiermee is echter dat ik soms de live beelden van deze camera niet kan bekijken via mijn computer, iPad of smartphone.

In de app kan je de throughput van de camera naar de modem zien, normaal ligt deze rond de 10mbps maar op sommige momenten geraakt deze niet hoger dan ongeveer 9 kbps. Dit zorgt uiteraard voor problemen aangezien dit ook te laag is om de beelden naar de ftp-server te uploaden en ik dus beeldmateriaal kwijt ben.
Vorige week heb ik ook gemerkt dat ik niet meer kon verbinden met mijn sonos-speaker, ook verbonden met WiFi.
Ik kan echter wel op internet met mijn mobiele apparaten wanneer dit zich voordoet.

Het probleem lost zich altijd op met het herstarten van de modem.
Gelukkig doet dit probleem zich niet heel vaak voor, ongeveer 1 keer om de 2 weken of zo, maar vaak merk ik het pas na enkele dagen waardoor ik altijd veel beeldmateriaal van de camera kwijt ben.


Weet iemand van een manier om dit op te lossen zodat ik niet steeds de modem manueel moet herstarten?

 

Alvast bedankt!

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Soms geen verbinding met andere apparaten op netwerk

0 Likes
1 reactie
Ex-Netweter
 

Wifi verbinding valt regelmatig weg op IP-camera

Kan iemand XanderC verder helpen?

0 Likes