Beantwoorden
Bmice64
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party!

Wifi vindt geen IP-adres op iMac

Telenet Wifi-netwerk werkt perfect op alle toestellen in huis, maar niet op nieuwe iMac. Als ik probeer te verbinden geeft hij aan dat Wifi geen IP-adres vindt en geen internetverbinding kan maken. Als ik de TCP/IP-lease vernieuw, krijgt hij heel even het IP-adres 192.168.X.XXX, net als op mijn andere toestellen. Maar op internet gaan lukt niet en even later kiest de computer automatisch een ander netwerk, bv. TelenetWiFree.

Wat loopt er mis? Ik wil mijn eigen Telenet-netwerk onder meer gebruiken omdat mijn printer daar in zit en omdat het op mijn andere toestellen (iPhone, iPad, PC) wel werkt.

 

0 Likes
2 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wifi vindt geen IP-adres op iMac

Wifi netwerk is beveiligd met WPA2? Minstens 8 tekens waaronder hoofdletters, kleine letters en cijfers? Daar ligt soms de knoop. Als de beveiliging te licht is wil een Imac niet aan sluiten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bmice64
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party!

Wifi vindt geen IP-adres op iMac

Originele Telentwachtwoord van 12 karakters dat ook werkt op de andere toestellen. Probleem ligt volgens mij niet aan wachtwoord of router, maar aan IP-adres. 

0 Likes