Beantwoorden
Sander_T
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Zeer verlaagde internetsnelheden

Beste leden, sinds vandaag is mijn internetsnelheid een pak trager dan dat het ervoor was. Ik had vroeger snelheden rond de 900Mbps met mijn ONEup abonnement maar vandaag zijn die snelheden dedropt naar 70Mbps. Ook heb ik tijdens het gamen vaak last van kleine storing waardoor ik mijn spel verlaat. Ik heb geen idee wat hier de oorzaak van kan zijn. Nog wat nuttige informatie: ik gebruik een internetkabel die in een wifi-booster steekt en het model van mijn modem is de SBV6220E. 

0 Likes
4 reacties
Ex-Netweter
 

Zeer verlaagde internetsnelheden

Als je minder dan 100 Mbps haalt met ONEup, zit er mogelijks een adertje los in een netwerkkabel.
Test eens de snelheid met een nieuwe netwerkkabel rechtstreeks op de Telenet-modem. (Via Wifi of Powerline is de snelheid altijd onstabieler of lager!)

Telenet garandeert de geadverteerde snelheden niet, tijdens de piekuren kan de snelheid lager zijn. De te verwachten snelheid op jouw adres kan je checken op: https://shop.telenet.be/shop/nl/speed

Voor ONEup is het ook aangeraden om je huidige modem te wisselen voor een model dat EuroDOCSIS 3.1 ondersteunt. Telenet zal de komende maanden en jaren steeds meer bandbreedte op het coaxnetwerk toewijzen aan EuroDOCSIS 3.1 en dit gaat ten koste van de bandbreedte die beschikbaar is voor EuroDOCSIS 3.0-modems.

0 Likes
Osiris
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Trick or treat? Goed gevonden! Netjes! Leesclubje starten?

Zeer verlaagde internetsnelheden

Sinds 31-07 14h00 ongeveer, heb ik exact dezelfde ervaring.
Pings met device, rechtstreeks gekoppeld aan (passthrough) modem, pieken af en toe naar > 1000. 
Met andere woorden: werken via vpn of online gamen is bijna niet meer mogelijk.

Telenet bereiken via 015 666 666 is quasi onmogelijk: 2x werd de verbinding midden-gesprek onderbroken. Via Orange, dus ook Telenet.
Minimale bezetting wegens zomer, misschien? 

Heb nu een whatsapp gesprek gestart om 9u met de bot. We zullen zien. Naar wat ik hier op het forum vindt, voorspelt dit niet veel goeds.

[quote]Voor ONEup is het ook aangeraden om je huidige modem te wisselen voor een model dat EuroDOCSIS 3.1 ondersteunt. Telenet zal de komende maanden en jaren steeds meer bandbreedte op het coaxnetwerk toewijzen aan EuroDOCSIS 3.1 en dit gaat ten koste van de bandbreedte die beschikbaar is voor EuroDOCSIS 3.0-modems.[/quote] Owkee. Dit is dan wsl het probleem.

0 Likes
Osiris
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Trick or treat? Goed gevonden! Netjes! Leesclubje starten?

Zeer verlaagde internetsnelheden

update: na een uurtje werd er op het bericht gereageerd en de afspraak tot modem-switcheroo ligt vast

0 Likes
Sander_T
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Zeer verlaagde internetsnelheden

Heel hartelijk dank, het lag inderdaad aan mijn kabel. Ik heb het nu met een nieuwe geprobeerd en haal terug mijn normale snelheden!